Forbes Israel Logo

הבכירים החשודים בקניית קולות: אראל מרגלית וראלב מג'דלה

אחרי החשדות לקניית קולות בבחירות המקדימות במפלגת הבית היהודי, הודיע היום (ג') ראש אגף החקירות במשטרה, ניצב יואב סגלוביץ', כי היחידה הארצית לחקירות הונאה תחקור חשדות לשחיתות לכאורה בבחירות המקדימות של מפלגת העבודה. זאת בעקבות מידע שהגיע אליהם בנושא. העיתונאי צביקה ברוט פרסם אתמול ב"ידיעות אחרונות" תחקיר לפיו בכירים בעבודה, בעבר ובהווה, היו מעורבים בתשלום שוחד לקבלני קולות בעבור גיוס מצביעים בפריימריז האחרונים לרשימת המפלגה לכנסת.

בתחקיר לא פורסמו שמות אך עד מהרה חשפה יו"ר העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ', כי השר לשעבר המוזכר בתחקיר כמי שהיה עד להעברת תשלום לא חוקי לקבלן קולות על ידי מקורבו, הוא לא אחר מיריבה המושבע דהיום, ח"כ עמיר פרץ (התנועה).

האישים האחרים אליהם רומז התחקיר ונחשפו במהלך היום כחשודים לכאורה במעורבות, ישירה או עקיפה, בשחיתות בפריימריז העבודה הם ח"כ אראל מרגלית (העבודה), השר לשעבר רלאב מג'אדלה, שהיה מועמד ברשימת העבודה ולא נכנס לכנסת הנוכחית, והשר לשעבר סאלח טריף.

מרגלית. "לא היו הדברים מעולם" | צילום: מרק ישראל סלם

השלושה מכחישים בתוקף כל מעורבות או ידיעה על תשלום שוחד לקבלני קולות במפלגה. סאלח טריף אומר: "כלל לא הייתי מעורב בפריימריז האחרונים בעבודה ולא היה לי כל קשר עם פרץ או מי מאנשיו". גם ראלב מג'אדלה אומר כי הוא מכחיש לחלוטין את הדברים.

אראל מרגלית מסר בתגובה: "נדהמתי לגלות שאני משורבב לפרשה הזאת שאין לי אליה שום קשר. מעולם לא שילמתי דבר לאיש כדי שיצביע בשבילי. הגעתי לעבודה כדי להנהיג פוליטיקה אחרת. אני יכול רק לנחש למי יש את המוטיבציה לשרבב את שמי לפרשה ובטוח שעד מהרה יתברר כי אין לי שום קשר אליה". מרגלית הוסיף כי הוא לא נמנה על "מחנה יחימוביץ', והתנגד לעמדתה בדבר המו"מ הקואליציוני.

מוקדם יותר היום גם פרץ הכחיש בתוקף את שיוחס לו על ידי יחימוביץ', "זו אמירה חסרת אחריות של יו"ר מפלגה שאחת התכונות האופייניות לה היא השתתפות בעלילות על בני אדם. כל הפרטים המתוארים בכתבה לא היו ולא נבראו". פרץ והוסיף: "מעולם לא הייתי נוכח בסיטואציה בה מישהו העביר תשלום כזה או אחר ולא הייתי עד, בצורה אקטיבית או פאסיבית, למעשים כאלו".

הוויכוח בניהם חשף את זהות המעורבים. יחימוביץ' ופרץ | צילום: מרק ישראל סלם

הכנסת טרם קיבלה מהיועץ המשפטי לממשלה כל בקשה לזמן למתן עדות או חקירה במשטרה את ח"כ פרץ או כל חבר כנסת אחר. במפלגת התנועה לא מגיבים לגופו של התחקיר ואומרים כי יניחו למשטרה לבצע את הבדיקה בנושא ומביעים ביטחון ביושרתו של ח"כ פרץ.

גם חבר הכנסת של המפלגה, עמרם מצנע, שנחשב למסוכסך עם פרץ, התייצב לצידו. "קשה לי להאמין שלאשמות האלה יהיה ביסוס. אני מכיר את עמיר פרץ, אנחנו כביכול ברי פלוגתא, אבל לא ממש. אני מקווה שלא ייצא מזה כלום. אני לא משטרה, ולא שופט. הרבה מאוד כותרות הופכות להיות אחר כך מילים קטנות".

יצויין כי המשטרה חוקרת במקביל חשדות לשחיתות בפריימריז של הבית היהודי לראשות המפלגה, בעקבות תחקיר ערוץ 1 מיום שישי האחרון בו נחשף כי מאות חסידים של קהילה חרדית מרחובות התפקדו לבית היהודי לצורך הצבעה לנפתלי בנט לראשות המפלגה בהוראת האדמו"ר שלהם. זאת במקביל לחשדות שנחקרים כי ח"כ ניסן סלומיאנסקי שילם לכאורה שוחד לקבלן קולות כדי לקנות קולות מצביעים בפריימריז לרשימת הבית היהודי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.