Forbes Israel Logo

הבנק העולמי הוריד את תחזית הצמיחה ל-2.2% ב-2013

הכלכלה הגלובלית צפויה לצמוח ב-2013 ב-2.2%, כך הודיע הבנק העולמי. מדובר בתחזית נמוכה מהקודמת שפרסם הבנק לפיה הצמיחה השנה תסתכם ב-2.4% וכן בנתון נמוך מהצמיחה ב-2012 שהסתכמה ב-2.3%. 

בדוח הדו שנתי שפרסם הבנק נאמר כי בניגוד לשנים האחרונות, השווקים המתפתחים צפויים לחוות האטה שתשפיע על הכלכלה הגלובלית לרעה. כלכלני הבנק סבורים כי על מנת לשמור על הצמיחה, צריכות המדינות המתפתחות, כגון סין וברזיל להקפיד על רפורמות מבניות נוקשות. 

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

לדברי מחבר הדוח של הבנק העולמי אנדרו ברנס, בעתיד צפויה הכלכלה העולמית להפוך לרגישה פחות, אך הצמיחה בשווקים תרד. על פי תחזית הבנק, הכלכלה הגלובלית צפויה לצמוח ב-3% ב-2014 וב-3.3% ב-2015. 

בדוח הבנק נכתב כי "הסיבה לגידול בצמיחה בשנות המשבר הייתה תופעה של 'בועה' בשווקים. כעת אנחנו עדים למצב ה'נורמה החדשה' שמאפיינת את השנים שאחרי המשבר הכלכלי העולמי. נורמה זו מאופיינת בהאטה בצמיחה של ברזיל, סין, רוסיה והודו, זאת כאשר אזורים אחרים בעולם נאבקים על מנת להתאושש מהמיתון הכבד שסבלו". 

צילום: רויטרס

על פי תחזית הבנק העולמי, השווקים המתפתחים יצמח ב-5.1% ב-2013, זאת לעומת התחזית הקודמת לצמיחה של 5.5%. אולם בבנק מדגישים כי מצב השווקים הללו ישתפר בהמשך עם צפי לצמיחה של 5.6% ב-2014 ושל 5.7% ב-2015. 

לאחרונה פורסמו נתוני מאקרו המעידים על האטה בשוק הסיני וכעת כלכלנים בגופים שונים מעדכנים את תחזיות הצמיחה של הרפובליקה לשיעור הנמוך ביותר מאז 2013. על פי תחזית הבנק העולמי צפויה כלכלת סין לצמוח ב-7.7%, זאת בהשוואה לתחזית הקודמת של 8.4%.

תחזית הצמיחה לגוש היורו עודכנה גם היא כלפי מטה, לצמיחה שלילית של 0.6%, לעומת התכווצות של 0.1% על פי התחזית הקודמת. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.