Forbes Israel Logo

“הבנק הפדרלי צפוי להתחיל בחודש הבא לצמצם את היקף ההזרמה ב-10 מיליארד דולר”

"הבנק הפדרלי המרכזי צפוי להתחיל לצמצם את היקף ההזרמה ב-10 מיליארד דולר בחודש הבא" – כך צופים יונתן כץ וכלכלני לידר שוקי הון בסקירת מאקרו שבועית שפרסמו הבוקר.

"למרות החולשה בנתוני התעסוקה בארה"ב, מכלול הנתונים בארה"ב חיוביים ותומכים
בצמצום בהזרמה", אומרים בלידר. "התשואות הארוכות עלו השבוע ל-2.93% עקב נתונים חיוביים, בפרט בסקר הציפיות בשירותים – אשר עלה ב-2.6 נקודות לרמה של 58.6". 

"באירופה מסתמן שיפור במדד מנהלי הרכש", ממשיכים בלידר. "השקעות במדינות ה-piigs נראית פחות מסוכנת מהשקעות במדינות מתעוררות. בישראל: מסתמן שיפור של כמעט 10 נקודות במדד האמון הצרכני בשלושת החודשים האחרונים, אינדיקאטור אשר מאותת על יציבות ואף שיפור בצריכה הפרטית. באוגוסט בנק ישראל רכש 290 מיליון דולר בלבד, זאת במסגרת המוצהרת של קיזוז השפעת הגז הטבעי על החשבון השוטף".


נגיד הבנק הפדרלי המרכזי, בן ברננקי | צילום: רויטרס

בלידר התייחסו גם לנתוני האינפלציה: "מחירי הנפט עלו השבוע לרמה גבוהה של 110 דולר לחבית על רקע עצבנות גוברת סביב מתקפה אמריקאית בסוריה, על אף התנגדות רוסיה. אנו צופים אינפלציה של 2.2% ב-12 החודשים הקרובים בציפייה להאצה בקצב עליית מחירי השכירות".

מבחינת מדיניות מוניטרית, טוענים בלידר כי התפנית הכלכלית החיובית אשר מסתמנת בחודש האחרון, גם בישראל וגם בעולם, לא תומכת בהמשך הורדת ריבית בישראל. "עליית מחירי הדיור עדיין מדאיגה את בנק ישראל והאינפלציה צפויה להתייצב סביב מרכז יעד האינפלציה. תיקון כלפי מעלה במדד האמון הצרכני גם תומך ביציבות בריבית", מסכמים בלידר.

 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.