Forbes Israel Logo

הדבר הקטן / גדול הבא: חברת הרכב המסקרנת שוויתרה על אחד הגלגלים ומתכננת לכבוש את העולם

הכביש הוא אחד מאותם מקומות בהם הגודל בהחלט קובע: הרכבים הגדולים אולי מספקים תחושת נוחות מסוימת, אך הם גם יקרים מאוד (הן לרכישה והן לתפעול), צורכים כמויות עצומות של דלק וגורמים לזיהום סביבה בלתי פוסק. אך הבעיה העיקרית היא אינה עצם קיומן של מכוניות אלו, אלא העובדה כי ברובן ה(כמעט) מוחלט של הנסיעות, הן משמשות להובלתו של אדם בודד בלבד.

בעיה זו היא שעמדה לנגד עיניהם של מפתחי חברת "אליו מוטורס". לכן, החליטו בחברה, הגיע הזמן להמצאה חדשה ונועזת – אשר תוכל לשמש את הנהגים במהלך הנסיעות בהן הם בגפם, ותסייע להם לחסוך כסף רב ולסייע לאיכות הסביבה. בחברה החליטו על "שינוי כיוון מחשבתי" – ובמקום לעצב פעם נוספת את דגמי הרכבים המוכרים לנו, החליטו לנסות ו"להמציא את הגלגל מחדש". רק שלשם כך, הם דווקא בחרו להפחית גלגל אחד.

לאחרונה נחשפו תמונות ראשונות של דגם ה-MPG 84 של החברה. מדובר ברכב בעל 3 גלגלים בלבד, כשרק הגלגל האחורי מונע על ידי הנעה מכאנית. הדבר מביא לחיסכון עצום בצריכת הדלק – והרכב צורך פחות מחצי מכמות הדלק של רכב משפחתי ממוצע. הסיבה לכך היא מימדי הרכב: אמנם אורכו כשל אורכה של הונדה סיוויק, אך רוחבו הוא כמחצית מרוחבו של רכב ממוצע, שכן הוא מכיל 2 מושבים בלבד – מושב הנהג ומושב הנוסע מאחוריו.

צילום: אתר החברה

"בדקנו וגילינו כי הלקוחות מבלים 93% מהזמן ברכב הפרטי שלהם כשהם לבדם", מסביר סגן נשיא החברה ג'רום ואסלו. "אנו לא מתכוונים להחליף את הרכבים הגדולים – אלא להציע מוצר נוסף אליהם. כך, כשאדם נוסע לעבודתו בכל בוקר, הוא יוכל לקחת את הרכב הקטן והחסכוני, ולשמור את הרכב המשפחתי הגדול, היקר והמזהם רק לנסיעות הכרחיות".

בחברה מקווים, כאמור, שציבור הנהגים יסכים לבחור בטרם כל נסיעה באיזה רכב עליו להשתמש: האם ייסע בגפו וייקח את הרכב הקטן והחסכוני, או שמא הוא צפוי לחזור עם נוסעים נוספים, ולכן ייקח את הרכב הגדול והמסורתי. בחברה מאמינים כי תג המחיר המפתה אשר הצמידו לרכב – 6,800 דולר בלבד, וההבטחה לחיסכון של למעלה ממחצית צריכת הדלק, ישכנעו את המשתמשים "לצאת מהקופסא" ולהחזיק את הרכב המהפכני בנוסף לרכב המשפחתי המסורתי.

אין ספק כי בעיות רבות, ובראשן בעיית איכות הסביבה, יזכו ליתרונות משמעותיים עקב הפיתוח החדשני. אך בעיה אחת צפויה דווקא לצמוח ולהתעצם אם אכן יאומץ הרכב על ידי הנהגים – היא בעיית החניה (באזורי המגורים במיוחד), בשעה שנחזיק בבעלותנו רכב אחד נוסף. אז האם נסכים לוותר על אחד הגלגלים בעבור חיסכון משמעותי בדלק ובעלויות תפעול הרכב? התשובות יגיעו בשנת 2015, אז צפויה השקתו הרשמית של הרכב המסקרן.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן