Forbes Israel Logo

הדולר בשפל של חודשיים: נחלש במסחר הרציף ב-0.5%

אחרי תקופה של התאוששות, חזר הדולר להיחלש מול השקל בשבועות האחרונים, והיום היציג נפל שוב מתחת ל-3.60 שקלים, לראשונה מזה חודש. המטבע האמריקאי נחלש ב-0.3% ושערו היציג נקבע על 3.597 שקלים. היורו נחלש ב-0.4% ושערו היציג נקבע על 4.685 שקלים.

כעת, במהלך המסחר הרציף ממשיך הדולר להחלש ושערו עומד על 3.576 – ירידה של 0.5% לשפל של חודשיים.

"השבירה של הדולר-שקל מתחת ל-3.60 סוללת את הדרך לשפל של יוני ב-3.573", אומרים במחלקת המחקר של FXCM ישראל. "כרגע, בתקופת המעבר בין נגידים, בנק ישראל אינו 'שחקן' בזירת המט"ח המקומית, ועל כן גובר הסיכון להמשך הירידה החדה של הדולר-שקל, אם אכן נראה את המשך היחלשותו של הדולר בעולם".

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

"לאחר פריצת השווא מעל 3.65 בתחילת השבוע שעבר, קרס הדולר-שקל מטה בחדות וזאת במקביל לקריסה החדה של הדולר בעולם כולו בעקבות דבריו של ברננקי", הוסיפו ב-FXCM. "לדבריו בשבוע שעבר של יושב ראש הפד ישנן השלכות רבות משמעות על המסחר בדולר בטווח הקרוב. חוזקו של הדולר לאחרונה נבע מהערכת השוק כי הבנק הפדרלי צפוי להתחיל להקשיח את המדיניות המוניטרית ובשוק כבר החלו לתמחר העלאות ריבית עתידיות".


צילום: רויטרס

"כעת, כשברור כי גם אם הבנק יתחיל בצמצום רכישות האג"ח, המדיניות המרחיבה הקיצונית לא צפויה להשתנות עוד זמן רב, הדולר שוב מצא עצמו במגננה", ממשיכים ב-FXCM. "כמו כן, בניגוד לתקופה האחרונה, בשבוע שעבר שוב ראינו קורלציה הפוכה הדוקה בין המניות לבין הדולר. הציפיות לפיהן הריבית על הדולר צפויה להישאר אפסית בעתיד הנראה לעין שוב מעמידה את הדולר כנכס ללא תשואה אשר נחלש כאשר המשקיעים תרים בכל מחיר אחר תשואה.

"הדולר-שקל נעל בשבוע שעבר מתחת לרמת המפתח של 3.60", סיכמו ב-FXCM. "זו היתה התחתית של הטווח שבו היה כלוא הצמד בתקופה האחרונה, והשבירה מתחתיה צפויה להאיץ את הירידה מטה, לעבר השפל של יוני ב-3.573. ובזירה המקומית, 'תקרית הבושם' של פרנקל אמנם לא צפויה להשפיע על מינויו לתפקיד, אבל היא מוסיפה לטעם המר המתלווה לחזרתו לתפקיד הנגיד. כרגע, בתקופת המעבר בין נגידים, בנק ישראל אינו "שחקן" בזירת המט"ח המקומית ועל כן גובר הסיכון להמשך הירידה החדה של הדולר-שקל, אם אכן נראה את המשך היחלשותו של הדולר בעולם".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.