חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

הדולר התחזק ב-0.08%; השער היציג 3.556 שקלים

אחרי שאתמול צנח לשפל של שנתיים למרות הנסיונות של בנק ישראל להתערב, החל הבוקר הדולר להתאושש אל מול השקל והגיע לרמות גבוהות מעט יותר. היום נעל שער המטבע האמריקאי בירידה של 0.3%, ברמה של 3.556 שקלים.

אתמול ניסה בנק ישראל להתערב במסחר, ובמספר מהלכים ביצע רכישות של 100 מיליון דולר. בחברת FXCM ישראל ציינו הבוקר כי "הספקולנטים מנצלים את הוואקום בהנהגת בנק ישראל ומזרימים ביקוש לשקל".

צילום: רויטרס

לדברי מחלקת המחקר בחברה, "ללא נגיד מכהן, וכאשר ישנה אי ודאות גדולה לגבי זהותו של המועמד הבא, מעמדו של בנק ישראל בשוק נפגע בצורה קשה. התיסוף בשקל יהיה הסוגייה הבוערת ביותר עם היכנסו של הנגיד הנבחר והוא יצטרך לפעול במהרה, הצהרתית ומעשית".

בחברה קראו לממלאת מקום הנגיד, קרנית פלוג, שלא לחכות למינויו של נגיד קבוע ולרכוש דולרים, במסגרת תוכנית הרכישות שהשיק הנגיד הקודם סטנלי פישר בחודש מאי. במסגרת התוכנית, צפוי בנק ישראל לרכוש 2.1 מיליארד דולר עד סוף 2013, במטרה לקזז את השפעות יצוא הגז על שוק המט"ח.

ב-FXCM מציינים כי "התיסוף בשקל מכביד יותר ויותר על היצואנים והתעשיינים ויפגע בכלכלה הישראלית. ברמה הטכנית, אם נראה האצה בירידה, אחד היעדים המשמעותיים ביותר הוא 3.5".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן