Forbes Israel Logo

הדולר זינק ב-0.65%: היציג – 3.573 שקלים

הדולר ממשיך במגמה העלייה שלו מן הימים האחרונים. המטבע האמריקאי המשיך להתחזק היום, ערכו טיפס ב-0.65% ושערו היציג נקבע על 3.573 שקלים. היורו התחזק גם הוא, ב-0.3% ושערו היציג נקבע על 4.7342 שקלים.

"גם בעולם ממשיך הדולר לתקן למול המטבעות המרכזיים, וזאת לאחר הירידה החדה בערכו בשבוע שעבר", ציינו הבוקר במחלקת המחקר של FXCM ישראל. "הגורם העיקרי שמניע את הדולר בעולם, ובזירת המט"ח המקומית, הוא הספקולציות בדבר החלטותיו של הבנק הפדרלי באשר להמשך רכישות האג"ח".

"למדיניות של הבנק הפדרלי בעניין זה יש זיקה ישירה למגמה של הדולר בטווח הקרוב, ובשוק מסמנים את ישיבת הבנק בספטמבר כגורלית", אומרים ב-FXCM. "עד לאותה ישיבה כל נתון כלכלי שיתפרסם בארצות הברית צפוי להשפיע על נטיית הרוח של השוק. אמש התפרסמו נתוני מכירות קמעונאיות טובים מהמצופה בארה"ב, אשר מיד הביאו להתחזקות הדולר".


צילום: רויטרס

"ואולם", סייגו ב-FXCM, "חבר הפד דניס לוקהארט התבטא ואמר כי הנתונים הכלכליים עדיין לא חד משמעיים, ובכך צינן במידת מה את ההערכה הרווחת בשוק כי הבנק הפדרלי יתחיל כבר בספטמבר בצמצום ההרחבה הכמותית. דבריו עמדו בניגוד לדברים שהשמיעו בכירים אחרים בבנק מוקדם יותר השבוע, ונראה שקיימת מחלוקת בקרב חברי הבנק כרגע".

"העלייה של הדולר-שקל מעל 3.55 שקלים מורידה מעט את הלחץ מהצמד, ועשויה להקנות לו מומנטום כלפי מעלה ביתרת השבוע", סיכמו ב-FXCM. "היעדים הבאים למעלה הם 3.561 ו-3.571 שקלים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.