Forbes Israel Logo

הדולר ממשיך להיחלש: ירד ב-0.14% ל-3.671 שקלים

הדולר המשיך היום להיחלש וירד ב-0.136%. העשר היציג נקבע על 3.671 שקלים. גם היורו נחלש, ב-0.268%, ושערו היציג נקבע על 4.7964 שקלים. המסחר בשוק המט"ח הושפע גם היום מהמגמה בשוקי העולם, על רקע חוסר הוודאות של המשקיעים והחשש מהפסקת תוכנית ההרחבה הכמותית בארה"ב. 

בחברת FXCM המתמחה במסחר במט"ח מעריכים כי המגמה הנוכחית היא למעשה התיקון הראשון של הדולר כלפי מטה לאחר העלייה החדה שרשם לאחר הורדת הריבית. בנוגע לרכישת הדולרים על ידי בנק ישראל אתמול, אומרים בחברה כי "התזמון הוא נכון אך ההיקפים דלים מדי". 

"בנק ישראל יצטרך לכלכל את מדיניות ההתערבות באופן מחושב ולתזמן את ההתערבויות בחוכמה", אומרים ב-FXCM. כזכור, אתמול רכש הבנק דולרים בהיקף של כ-50 מיליון דולר בניסיון למתן את היחלשות המטבע האמריקאי. 

צילום: רויטרס

לטענת האנליסטים, "האירוע המשמעותי בשוק השבוע יהיה דוח התעסוקה אשר יתפרסם בארצות הברית בשישי. על פי התחזיות הדוח צפוי להצביע על תוספת של 170 אלף משרות חדשות בחודש מאי. עבור השוק, נתוני התעסוקה הינם בעלי חשיבות מכרעת וזאת בשל השלכתם על המשך מדיניות ההרחבה הכמותית של הבנק הפדראלי".

ב-FXCM מעריכים כי רמת ההתערבות הבאה של בנק ישראל תהיה 3.65 שקלים. "רמה זו מהווה רמת מפתח מבחינה טכנית, ושבירה מתחתיה עשויה ליצור סחף שלילי כלפי מטה שיהיה קשה לבנק ישראל לבלום".

לדברי יוסי פריימן מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים והשקעות, בנק ישראל יידרש לפעול בהיקפים משמעותיים ולאורך זמן כדי לרכוש מיליארדי דולרים במטרה לקלוט את עודפי היצע המט"ח, במיוחד על רקע המעבר לצריכת גז הזול משמעותית ממוצרי הדלק האחרים והגורם להפחתה דרמטית בביקוש למט"ח מצד צרכני האנרגיה ובראשם חברת החשמל".

עוד מסביר פריימן: "להערכתנו, פוטנציאל הפחתת הריבית של בנק ישראל נותר מוגבל, שכן בנק ישראל משתמש עד כה בחלק נכבד מתחמושת זו והעלייה המחודשת בתוואי האינפלציה, הרי שתמנע כל אפשרות לפעולה באמצעות הפחתה נוספת בשער הריבית".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.