חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

הדולר ממשיך להתחזק: זינק ב-1% וחצה את רף ה-3.7 שקלים

בבנק ישראל יכולים להיות מרוצים: הדולר ממשיך להתחזק, והיום זינק בכ-1.01% ושערו היציג נקבע על 3.7020. מאז הודעתו של נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, על תוכנית רכישת מט"ח בסך 2.1 מיליארד דולר ב-2013, קפץ הדולר ב-4%. גם היורו התחזק היום, ב-0.478%, ושערו היציג נקבע על 4.767 שקלים.

"יחס הדולר-שקל זינק בשיעור חד ביממה האחרונה, ופרץ את רמת המפתח של 3.70, וזאת במקביל להתחזקות הדרמטית של הדולר במסחר העולמי כולו", ציינו במחלקת המחקר של FXCM ישראל.

על פי כלכלני בית המסחר, הטריגר לזינוק של הדולר היה נאומו של ברננקי בפני הקונגרס אמש, שבו אמר כי במידה והשיפור הכלכלי בארצות הברית יימשך הבנק עשוי לצמצם את קצב רכישת האג"ח. במקביל פורסמו הפרוטוקולים מישיבתו האחרונה של הבנק הפדרלי, וגם מהם עלה כי לא מעט חברי הנהלה בבנק מצדדים בצמצום הדרגתי של ההרחבה הכמותית. "זוהי בשורה מאיימת לשוקי המניות, אבל בשורה חיובית לדולר, שסובל מפיחות מתמשך בעקבות ההרחבה הכמותית של השנים האחרונות".


צילום: אילוסטרציה Ingimage/A.S.A.P

למרות מגמת ההתחזקות לאור דברין של ברננקי מעריכים ב-FXCM שמדובר בתגובת יתר של השוק לאיתותים של הבנק המרכזי. "גם אם הבנק יחל בצמצום יהיה זה צמצום הדרגתי ומבוקר בהתאם להתפתחויות בשוקי המניות ובכלכלת ארצות הברית".

ובאשר להתפתחויות בזירה המקומית, הדיווחים לפיהם שר האנרגיה סילבן שלום שוקל להקטין את שיעור הגז כך שכמות הייצוא תרד מ-53% ל-40% עשויה להכביד גם היא על השקל, מאחר שהחלטה שכזו תפחית את הצפי לרווחים ישירים ממאגרי הגז.

"בדיעבד, העיתוי של בנק ישראל בהודעתו על תוכניתו לרכישת דולרים היתה מושלמת והתרחשה במקביל למפנה משמעותי בחוזקו של הדולר בעולם"

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן