חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

הדולר ממשיך לרדת: "המדיניות ההססנית של בנק ישראל מזיקה"

המסחר בדולר מתנהל היום על רקע ההתערבות הנוספת של בנק ישראל אתמול. הדולר ממשיך להיחלש בשיעור של 0.3% ונסחר סביב שער של 3.584 שקלים, בעוד האירו מתחזק בשיעור של 0.6%.

"לא נראה שהשוק מתרשם מההתערבות של בנק ישראל שהייתה צפויה מדי וקטנה מדי", טוענים כלכלני FXCM. "לא ברור עד כמה נחוש בנק ישראל להפשיל שרוולים במלחמה בספקולנטים, והדבר מתבטא באסטרטגיה הססנית למדי שעשויה לחולל יותר נזק מאשר תועלת. היקפי ההתערבות מצומצמים מאוד וכמעט חסרי משמעות לאור נפחי המסחר הספקולטיבי התומך בשקל".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

אתמול, בפעם השנייה בתוך חודש התערב בנק ישראל בשוק המט"ח, לאחר ששער הדולר צנח לסביבות 3.58 שקלים. על פי הערכות שונות, הבנק רכש יותר מ-100 מיליון דולר, מה שהביא לשיפור בשער המטבע האמריקאי, והיציג נקבע על 3.594 שקלים, עלייה של 0.05%.

השקל ממשיך להתחזק | הצילום: מרק ישראל סלם

אולם ההתערבות הראשונית לא הספיקה, ולאחר קביעת היציג המשיך הבנק לרכוש דולרים, גם אם בכמות נמוכה יותר. בסביבות השעה 16:00 רכש הבנק כ-35-40 מיליון דולר, וב-17:30 רכש כ-25 מיליון דולר נוספים. בסך הכל רכש היום הבנק כ-170 מיליון דולר, והליך הרכישות צפוי להמשיך. לעומת הדולר, היורו נחלש מול השקל ב-0.1%, ושערו היציג נקבע על 4.696 שקלים.

"במלחמתו הקודמת, פישר הקדיש מאות מיליונים של דולרים בכל התערבות, השתמש ברטוריקה חריפה והפך את הסוגיה לאג'נדה המרכזית שלו, אבל לא ברור אם כעת, כה סמוך לפרישתו, הנגיד מוכן לעשות את כל מה שצריך", הוסיפו ב-FXCM.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן