Forbes Israel Logo

הדולר נחלש ב-0.1%: "התנאים בשוק תומכים בהתחזקותו"

הדולר נסחר היום בירידה של 0.1% ושערו היציג נקבע על 3.568 שקלים. היורו נסחר בעליה של 0.1% ושערו היציג נקבע על 4.7738 שקלים.

"נתוני הצמיחה החיוביים שפורסמו בתחילת השבוע בישראל לא השפיעו באופן ממשי על המסחר בזירת המט"ח, והדולר-שקל פתח את השבוע בהמשך המומנטום כלפי מעלה", ציינו במחלקת המחקר של FXCM ישראל הבוקר. "ואולם, גם אתמול, כמו בסיום המסחר בשבוע שעבר, הצמד נתקל ברמת 3.58 שקלים, נסוג לאחור ונעל מתחת ל-3.57 שקלים. זוהי הרמה המשמעותית כרגע. פריצה מעליה תסלול את הדרך עד ל-3.60 שקלים. מנגד, ירידה מתחת ל-3.56 שקלים שוב תגביר את הלחץ כלפי מטה".

צילום: רויטרס

"בעולם הדולר פתח את שבוע המסחר במגמה מעורבת, וזאת על רקע המשך הנסיגה בשוקי המניות", הוסיפו ב-FXCM. "כמו בשבוע שעבר, למרות הסנטימנט השלילי, שלרוב מביא להתחזקות הדולר, הדולר הגיב באופן מהוסס. עם זאת, בשוק האג"ח נמשכה העלייה בתשואות, כאשר התשואה על אג"ח ל-10 שנים כבר ב-2.9%, שיא של שנתיים ופסע מהרמה הפסיכולוגית של 3%, שאינה בריאה עבור המשק האמריקני".

"מקור החשש בשוק נובע מההערכה הרווחת כי הבנק הפדרלי יתחיל כבר בישיבתו הבאה בספטמבר בצמצום רכישות האג"ח", הסבירו ב-FXCM. "השבוע ימתינו בשווקים לפרסום הפרוטוקולים מישיבתו האחרונה של הבנק, ביום רביעי, בתקווה להסיק מתוך תוכן הפרוטוקולים על הצעדים הצפויים שלו. למרות התגובה המהוססת של הדולר בעולם, התנאים הנוכחיים בשוק תומכים בהתחזקותו של השטר הירוק. כרגע דווקא הדולר-שקל מגיב בהיגיון ומשקף את הצפי להתחזקות הדולר".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.