חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

הדולר נחלש ב-0.2%; השער היציג – 3.6070 שקלים: "סמנטיקה משחקת תפקיד נכבד בכיוון השוק"

הדולר נחלש היום (שישי) ב-0.2%, והשער היציג נקבע על 3.6070 שקלים. גם היורו נחלש – ב-0.4%, ושערו היציג נקבע על 4.7046 שקלים.

"מנתוני התעסוקה בארה"ב ביום שישי שעבר ועד קשירתם למדיניות הריבית השבוע – סמנטיקה משחקת תפקיד נכבד בכיוון השוק", נכתב בסקירה השבועית שפרסם היום בנק איגוד. "הדשדוש בשערי החליפין לאורך השבוע התחלף שלשום בלילה בהיחלשות גורפת של הדולר בעולם לאחר שברננקי אמר כי הריבית לא תעלה באופן אוטומטי גם כששיעור האבטלה יגיע ל- 6.5%".

"צמד המטבעות שנסחר לפני שבוע על 3.633 שקלים לדולר נסחר אתמול על 3.619 שקלים", המשיכו באיגוד. "בדרך השער עלה עד 3.66 ביום שני, ירד לאט עד 3.64 שלשום ולאחר דברי ברננקי נפל יחד עם היחלשות הדולר ביתר חלקי העולם".

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

צילום: רויטרס

"דבריו של ברננקי כי אינו מתכוון להעלות ריבית באופן אוטומטי כשכבר יגיע שיעור האבטלה ל- 6.5% ובכל אופן גם אינו מתכוון להפסיק בקרוב את תוכנית ההזרמות סיפקו רגיעה גדולה בהרבה לשוק, שבתגובה החליש את הדולר בעולם", הסבירו באיגוד.

באיגוד מסכמים כי להערכתם, "למרות רעשי הרקע והתנודות שצפויות להימשך, ההרחבות יימשכו, הריבית והדולר יישארו נמוכים והמניות עשויות להמשיך לעלות השנה. מבחינת בנק ישראל והיצואנים – דולר נמוך הוא כאב ראש לא קטן כך שהריבית בארץ עוד עשויה להמשיך לרדת". 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן