Forbes Israel Logo

הדולר נחלש ב-0.4%: "הספקות באשר לסוריה מזניקות את השקל"

הדולר נחלש הבוקר ב-0.4% ונסחר ברמה של 3.61 שקלים לדולר. היורו לעומת זאת מתחזק ב-0.2% ונסחר סביב 4.79 שקלים ליורו.

"הדולר-שקל קרס מטה עם פתיחת שבוע המסחר ואיבד ביממה אחת כמעט 4.5 אגורות", ציינו הבוקר במחלקת המחקר של FXCM ישראל. "הדולר אמנם נחלש גם בזירת המט"ח העולמית, אולם הקריסה מול השקל היתה חריגה במיוחד. יש לייחס זאת לאפקט סוריה, שמייצרת תנודתיות גבוהה מאוד בזירת המט"ח המקומית בשבועות האחרונים, כלפי מטה וכלפי מעלה".

אם בשבוע שעבר ההסלמה בין ארצות הברית לסוריה הזניקה את הדולר-שקל מעלה, הרי שהשבוע, על רקע הספקות באשר לעצם המתקפה, השקל מגלה עוצמה בולטת ולמעשה מחק בתוך 24 שעות את העלייה של השבוע שעבר: "ההסתבכות הפוליטית של ברק אובמה דווקא מעוררת בשוק את התקווה כי המתקפה בסוריה בסופו של דבר לא תצא אל הפועל", טוענים ב-FXCM.


צילום: IngImages ASAP

"ההצהרות אמש של שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, שכביכול פותחות פתח לפתרון דיפלומטי למתיחות עם סוריה, וניסיונות הגישור של גורמים שונים ובראשם רוסיה, מחזקים בשוק את התקווה כי יימצא בסופו של דבר פתרון דיפלומטי אשר יביא לביטול המתקפה", הוסיפו.

אולם למרות התנועה החדה אמש, ייתכן בהחלט שנראה התייצבות כעת בשער הדולר-שקל, וזאת עד להתבהרות התמונה: "רמת התמיכה הבאה למטה היא 3.585 שקלים ורמת ההתנגדות למעלה היא 3.62 שקלים, שיהוו את גבולות הטווח של הדולר-שקל בימים הקרובים", מסכמים ב-FXCM. "אם בכל זאת נחזה בהאצה מסוכנת כלפי מטה בהחלט ייתכן שנראה שוב את בנק ישראל מתערב במסחר כדי לבלום את הפיחות, כפי שעשה בשבוע שעבר".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.