Forbes Israel Logo

הדולר עשוי להגיע לשפל של 3.434; היורו בצניחה חופשית

"המומנטום של הדולר-שקל היה קצר מועד ולאחר שנתקל בהתנגדות באזור 3.475, הצמד שוב נסוג לאחור ובוחן את התמיכה ב-3.45", כך מציינים הבוקר בבית ההשקעות FXCM ישראל.

"אמש ביצעה ממשלת ארה"ב הנפקה של אג"ח ל-10 שנים, ואולם הביקוש לאגרות החוב היה נמוך והמשקיעים ביקשו תשואה גבוהה יותר, מה שמלמד שלמשקיעים עדיין יש סימני שאלה לגבי המשך התאוששותה של כלכלת ארצות הברית. הסנטימנט השלילי הזה התבטא גם בהיחלשות של הדולר בעולם, למול מטבעות בעלי תשואה גבוהה יותר כגון הדולר האוסטרלי והשטרלינג".

לגבי הזירה המקומית מציינים בבית ההשקעות כי "הדולר-שקל ממשיך לנוע בתוך הטווח המוכר שבין 3.45 ל-3.50. כעת הצמד שוב בוחן את הגבול התחתון, ושבירה מתחת ל-3.45 עשויה לדרבן את השורטיסטים ולדחוף את הצמד מטה לעבר השפל של מאי ב-3.434."

האירו בצניחה חופשית | צילום: shutterstock

האירו נמצא בצניחה חופשית, כאשר אמש קבע שפל חדש נוסף למול השקל ב-4.672. גם בעולם האירו קובע מדי יום שיאים שליליים, וזאת על רקע התרחבות פערי התשואה בין אג"ח
של מדינות גוש האירו לבין אג"ח של יתר המדינות. למול הדולר צנח האירו לשפל של 4
חודשים, ולמול השטרלינג האירו כבר בשפל של שנה וחצי. זהו המשך האפקט המתגלגל של הפחתת הריבית בשבוע שעבר של ה-ECB, והספקולציות כי הבנק גם יכריז על תוכנית לרכישת נכסים.

"להמשך הפיחות באירו עלולות להיות השלכות שליליות על המשק הישראלי, וזאת מאחר שגוש האירו הוא יעד הייצוא הראשי של ישראל. הנטל הכפול של הפיחות בערכם של הדולר והאירו על הייצואנים הישראלים עלול לפגוע בצמיחה של המשק הישראלי. המגמה הזו בהחלט מגבירה את הסיכוי שבנק ישראל יבצע הורדת ריבית בישיבתו הבאה, וזאת כדי למתן במידת מה את הסחף השלילי בשערי החליפין", מסכמים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.