חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

הדולר צנח ב-0.9% ל-3.504 שקלים – שפל של שנתיים

שער הדולר ננעל בצהריים על 3.504 שקלים – שפל של כשנתיים. דבריו של נגיד הבנק הפדרלי במרכזי, בן ברננקי, בתום ועידת השוק הפתוח של הבנק שלשום, כי לא יצמצם לעת עתה את תכנית ההרחבה הכמותית – הביאו לירידה חדה בערכו של המטבע האמריקאי ברוב שוקי העולם, ובכללם גם בישראל. היורו לעומת זאת עלה ב-0.4% לרמה של 4.7433 שקלים.

צילום: Shutterstock

"השווקים ציפו מברננקי למסר מרגיע, אך הבנק הפדרלי החליט לעשות יותר מכך והודיע כי הוא לא מצמצם את ההרחבה הכמותית החודש", אומרת איילת ניר, כלכלנית ואסטרטגית ראשית בפסגות. "תגובת השווקים נרשמה מיד לאחר פרסום ההחלטה:  הדולר נחלש כנגד היורו לרמתו הנמוכה ביותר מזה 7 חודשים, כמו גם כנגד מטבעות נוספים. תשואת האג"ח ל-10 שנים ירדה ל-2.68% (2.86% לפני ההודעה) ומדד ה-S&P 500 רשם עליה של 1.4% (ירד לפני ההודעה). נתונים אלו מהווים תמונת ראי כמעט מושלמת בעוצמתה (אם כי הפוכה בכיוון) לתגובת השוק ביוני".

"הכלכלה, לדעת חברי הבנק הפדרלי, אינה חזקה מספיק ואינה בטוחה מספיק מפני האטה בפעילות, כדי שהפד יוכל להתחיל ולצמצם", ממשיכה ניר. "אם ביוני נראה היה כי ברננקי נותן הסתברות גבוהה לכך שהצמצום יחל השנה, הרי שכעת משתמע מדבריו, שההסתברות לכך פחתה. להערכתנו, לאור העובדה שאין מסיבת עיתונאים לאחר הישיבה באוקטובר, ולאור הסיכונים הקיימים עדיין לתחזית הבנק הפדרלי, הרי שיתכן וצמצום ההרחבה הכמותית ידחה לפגישה של דצמבר, אם לא לשנה הבאה".

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן