Forbes Israel Logo

הדרך של שוק הקנאביס בארה”ב להתמודד עם טראמפ – משרות חדשות

משרות. זה מה שתעשיית המוזיקה מקווה שירחיק את פקידי טראמפ מהקשחת הרגולציה על חברות הקנאביס.

דוח חדש מחברת המחקר New Frontier Data חוזה כי עד 2020 שוק הקנאביס החוקי ייצר יותר מרבע מיליון משרות בארה"ב. מדובר ביותר מהמשרות מייצור, רשויות כמו חשמל ומים ואף משרות ממשלתיות, לפי הסטטיסטיקות של משרד העבודה האמריקאי. לפי המשרד, עד 2024 משרות ייצור צפויות לרדת ל-814,000, רשויות יאבדו 47,000 משרות ומשרות ממשלתיות יצטמצמו ל-383,000. זה עולה בקנה אחד עם מידע שמציע כי התעשיות שצומחות הכי מהר קשורות כולן בשרותי הבריאות.

שוויו של שוק הקנאביס החוקי הוערך ב-7.2 מיליארד דולר ב-2016, והוא צפוי לצמוח בשיעור צמיחה שנתי של 17%. מכירות מריחואנה רפואית צפויות לצמוח מ-4.7 מיליארד דולר ב-2016 ל-13.3 מיליארד ב-2020. מכירות בתחום הבילוי והשעשוע בקרב מבוגרים צפויות לקפוץ מ-2.6 מיליארד דולר ב-2016 ל-11.2 מיליארד דולר עד 2020.

New Frontier Data מבססת את התחזיות שלה על השווקים שכבר עברו יוזמות חוקתיות ולא כולל מדינות נוספות בארה"ב שיוכלו להתווסף עד 2020. כעת ישנן 25 מדינות שיש להן חוקים שאישרו מריחואנה לשימוש לבילוי או לשעשוע, בדרגות שונות של שלבי יישום.

רבים מהמעוניינים בתעשייה מפחדים מתביעה מהיחידה ללוחמה בסמים | צילום: fotolia

"המספרים האלה מאשרים כי הקנאביס הוא מנוע כלכלי ומנוע ליצירת משרות גדול עבור הכלכלה האמריקאית", ציין גיאדאה אגירה דה קרסר, מייסד ומנכ"ל New Frontier Data. "בעוד שאנחנו רואים ירידה פוטנציאלית במספר הכולל במשרות שייווצרו בארה"ב ב-2017, כפי שדווח על ידי חברת Kiplinger, כמו גם ירידה כוללת צפויה בצמיחת התמ"ג, תעשיית הקנאביס תמשיך להוות פקטור תורם וחיובי לצמיחה בזמנים של ירידה. אנחנו צופים כי צמיחת תעשיית הקנאביס תואט ברמה מסוימת בשלוש-חמש השנים הבאות. אך כאשר כלל המכירות צפויות לעלות ל-24 מיליארד דולר עד 2025, והצפי הוא ל-300,000 משרות עד 2020, זה נשאר כוח כלכלי חיובי בארה"ב".

New Frontier Data מבססת את התחזיות שלה על אנליזות של Marijuana Policy Group, אשר קולורדו שכרה אותה כדי לבצע אנליזות כלכליות. לפי סקרים שנתיים של מומחי קנאביס שנעשו על ידי Marijuana Business Daily, התעשייה כבר מעסיקה 100,000-150,000 עובדים וקרוב ל-90,000 נמצאים בחברות שקשורות לצמח.

אוניברסיטת אוקסטרדם בקליפורניה היא אחד מהמוסדות הרשמיים המעטים אשר מכשירים עובדים פוטנציאליים בתעשיית המריחואנה. "שוק משרות הקנאביס צומח, אבל רבים מאלו שמעוניינים בתעשייה מפחדים מתביעה מצד היחידה ללוחמה בסמים (DEA). אבל זה משתנה", ציין דייל סקיי ג'ונס, נשיא אוניברסיטת אוקסטרדם. "לאחרונה בית המשפט האמריקאי החליט פה אחד כי הממשלה הפדרלית לא תעמיד לדין אנשים שמגדלים ומפיצים מריחואנה רפואית אם הם מצייתים לחוקי המדינה. בעוד שהחקיקה הזו משפיעה כעת על מדינות בתוך 'המעגל התשיעי' (9 מדינות בהן הקנבוס חוקי למטרות תעשייה, ד.ב.), ההחלטה תשפיע על מעגלים אחרים ברחבי המדינה. זה בקנה מידה עצום, כי קרוב לוודאי שיותר אנשים ירגישו עכשיו יותר בטוחים לגבי כניסה לתעשיית הקנאביס.

עובדים רבים בתעשייה נראים אסירי תודה למשרות שלהם ובאמת מאושרים עם המצב הזה. התרבות האלטרנטיבית מושכת רבים שלא מעוניינים במשרות בקוביות משרדיות או בעבודה עבור תאגידים ענקיים. לכן, היא דוחפת יותר בעלי מקצוע מתעשיות מסורתיות אשר מחפשים אתגרים חדשים וסביבות עבודה שונות.

"הממשלה והתכניות שהיא הכניסה למדינות החוקיות האלו, יצרו הזדמנויות עבודה נהדרות והזדמנויות עסקיות מצוינות עבור יזמים", אמר מארק לוסטיג, מנכ"ל חברת ההשקעות CannaRoyalty, "הם יצרו את התחרות הנכונה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.