Forbes Israel Logo

“הדרמה בקפריסין תומכת בהתחזקות השקל; בנק ישראל עשוי להתערב”

המשבר בקפריסין מושך את הציבור לכיוון השקל, כך טוען מנכ"ל בית ההשקעות פריקו יוסי פריימן. לדבריו, ""הריצה לעבר אי מבטחים בצל המשבר הכלכלי בקפריסין, תומכת בהתחזקות השקל, כאשר התחזקות הדולר אל מול האירו לא באה לידי ביטוי בזירה המקומית. משקיעים העדיפו להתבצר בשקלים על פני החזקה במטבעות אחרים".

להערכת פריקו, כאשר יגיע הדולר לרמה של 3.65 שקלים, הדבר עשוי לעודד את בנק ישראל להתערב בשוק המט"ח. בדומה לשווקי המניות בעולם, גם בשוק המט"ח נמצאת ההצבעה על תוכנית החילוץ לקפריסין במוקד. על פי ההערכות, הפרלמנט בקפריסין צפוי להטיל הערב וטו על התוכנית ולהציע אלטרנטיבה הכוללת ביטול המס על פקדונות בנקים של עד 20 אלף יורו. 

צילום: רויטרס

פריקו התייחס לתנודתיות במסחר ביורו ואמר כי משקיעים שהעדיפו לוותר על יורו לטובת מטבעות אחרים כמו הדולר והין, שבים אליו אט אט על רקע התספורת הצפויה לבעלי חשבונות הבנקים בקפריסין. "המגמה המסתמנת מלמדת על הכוונה להפריד בין פיקדונות שהם עד 100 אלף יורו שנחשבים לפיקדונות קטנים, לבין לקוחות עם סכומים שיסבלו מתספורת בהיקף של עד 6.7%-9.9%"

בשעה זו נסחר היורו ברמה של 4.763 שקלים. הדולר נסחר כעת ביציבות ברמה של 3.678 שקלים ושערו של הין בשעה זו הוא 3.850 שקלים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.