חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

ההזדמנות הגדולה של ברק אובמה להפוך לקונצנזוס

הקיפאון הנוכחי בשיחות בין הדמוקרטים לרפובליקנים על צוק הפיסקלי משאיר הזדמנות אדירה לנשיא אובמה לצאת גדול. יש לו ההזדמנות לבוא לעם האמריקני ולומר שבעוד והשנה מסתיימת, יש עדיין זמן למנוע את הנפילה מהצוק ושהוא יודע איך לעשות את זה.

הרפובליקנים הסתכנו השבוע ודחו את ה-Plan B שהציע ביינר וזאת שהדמוקרטים מציעים ההעלאת מס על הכנסה שנתית שעוברת את ה-250 אלף דולר. ההצעה שלהם לא עושה כלום על זכאויות – אזור שבו אנחנו צריכים רפורמה – כמו גם מס המינימאלי האלטרנטיבי.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

לנשיא, שהודיע אתמול כי הוא מקצר את החופשה בהוואי בכדי לשוב לוושינגטון, עדיין יש זמן לקבלת תמיכה לתכנית, אם כי היא מציעה פתרונות מוגבלים לבעיות. כשנותרו רק עוד 4 ימים עד הנפילה מהמצוק, עדיין נראה שנפילה כזאת סבירה יותר מעצירה של הרגע האחרון.

ההזדמנות להפוך לקונצנזוס של אמריקה | צילום: רויטרס

אבל אם זו המציאות שאנחנו עומדים בפניה, לא עדיף לעשות את זה עם נשיא שיכול עדיין להצעיד את העם האמריקני עם תכנית גדולה ונועזת? תוכנית שתשלב את מה שכלכלת ארצות הברית באמת צריכה: של קיצוצים בהוצאות, העלאת מסים ורפורמת זכאות

סנטור דקוטה הצפונית, יו"ר ועדת התקציב של הסנאט הציע גרסה פשוטה לפתרון ברשת פוקס ניוז ביום ראשון: כשנותרו רק עוד 4 ימים הפשרה צריכה להיות בסיסית ומהירה – לחלק את ההבדלים בגישות לשתיים, בלי להתווכח ובלי להתדיין, בנקודה בה אנו נמצאים – אין ספק שזה לא רעיון רע.

אחד מחברי הסנאט הדמוקרטים אמר כי ה-4 ימים האלו הם ההזדמנות הגדולה ביותר של אובמה להפוך מעוד נשיא מוצלח לקונצנזוס ולאחד את העם האמריקני סביב תוכנית שמתאימה לצו השעה.

ובנקודת זמן הזאת, כשהחרב על הצוואר, רק הנשיא מחזיק בידיו את הכוח לשנות את הנרטיב של הדמוקרטים והרפובליקנים. אובמה צריך להראות לאמריקנים שהדמות הפייסנית שאותו ניסה כל כך לקדם בבחירות ובכהונתו הראשונה אכן אמיתית.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן