Forbes Israel Logo

ההיית או חלמנו חלום? בז’נבה הוצגה מכונית מעופפת שעשויה לעבוד

ז'נבה, שווייץ – המכונית המעופפת הייתה במעמד של "אוטוטו זה קורה" מאז שהאחים רייט המריאו בפעם הראשונה לאוויר, אבל בפועל היא מעולם לא הייתה יותר ממופע קרקס.

מכוניות מעופפות היו אפשריות טכנית כבר זמן רב, אבל הן תמיד היו יותר מדי יקרות ולא מתאימות לשימוש יומיומי, בגלל המרחב הגדול שנדרש להן כדי להמריא ולנחות. גם כישורי טיסה נדרשו. לא עזר גם להתאים טכנולוגיות של מסוקים כדי לפתור זאת, בגלל הכישורים המיוחדים שנדרשו כדי להטיס את הדברים האלו ובגלל הסכנה הברורה שבקירוב פרופלורים מסתובבים לסביבת בני אדם.

האם הרחפנים יכולים לשנות את כל זה? חברת Airbus חושבת שכן.

מודול קרקעי ומודול אווירי מתחברים לתא הנוסעים בקליק לפי דרישה | צילום: יוטיוב

יחד עם חברת Italdesign היא תכננה ועיצבה רחפן ענק בן 4 מנועים חשמליים, שמתחבר לתא נוסעים בקליק – תא שמשמש גם כמכונית. אין לכם רישיון טיסה? אל תדאגו, בגלל שמחשב הוא זה שיטיס אתכם. אין מספיק מקום כדי להמריא ולנחות? זה רחפן – אז הוא עולה ישר למעלה, כמו מסוק, בלי חלקים חדים חשופים שמסתובבים בפראות ויכולים לחתוך בני אדם.

Airbus, יצרנית המטוסים האירופית הנשלטת בידי ממשלות מהיבשת, המייצרת את ה-A320 הנפוץ כל כך ואת ה-A380 המאסיבי בן שני הסיפונים, מסרה כי הרכב-רחפן שלה, ששמו הוא "פופ.אפ" (The Pop.Up), יתחיל לעוף בשמיים של כולנו עד לסוף השנה, וכי היא מעריכה שהוא יהיה זמין למכירה כבר תוך 5-10 שנים. יש לו כבר כעת טווח של 62 ק"מ והסוללה שלו יכולה להטען מחדש במלואה תוך רבע שעה.

מכשול גדול משמעותי שיהיה צורך להתגבר עליו הוא הצורך בתשתית לתחבורה אווירית ורגולציה שתאפשר לרכבי נוסעים אוטונומיים לעופף מעל לערים עמוסות. כמו כן, טרם נודע דבר בנוגע לעלויות.

עוד מסרה Airbus בהודעתה כי רכבי פופ.אפ יהיו חלק ממערכת תחבורה שישלבו את הגמישות של רכב דו-מושבי קטן, יחד עם המהירות והחופש של כלי תעופה שממריא ונוחת באופן אנכי.

"שיטת הפעולה של פופ.אפ פשוטה: הנוסעים מתכננים את הטיול שלהם ונרשמים אליו באמצעות אפליקציה פשוטה לשימוש. המערכת תציע אוטומטית את הפתרון התחבורתי הטוב ביותר עבורם – בהתבסס על ידע שנוגע למשתמש, על לוחות זמנים, על פקקי תנועה, על עלויות ועל דרישות לשיתוף נסיעות – ותצמיד את המודול האווירי, הקרקעי או אמצעי תחבורתי אחר, לתא הנוסעים, בהתאם כמובן להעדפות ולצרכים של הנוסעים עצמם". כך מסרה Airbus בהודעתה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.