Forbes Israel Logo

"ההסכם שהושג בארה"ב מקטין את הסיכוי שהבנק הפדרלי יצמצם את תכנית הרכישות השנה"

"האינפלציה לא תהווה כותרת כלכלית בחודשים הקרובים, ובחמשת המדדים הבאים היא צפויה להסתכם באפס" – כך מעריך היום ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים, עופר קליין.

"האינפלציה ב-12 החודשים הבאים (לאחר מדד ספטמבר) תהיה 1.5% בלבד. סביבת האינפלציה הנמוכה תאפשר לבנק ישראל להיות יותר אגרסיבי בשוק המט"ח במקרה שהשקל ימשיך להתחזק", מוסיף קליין. "יחד עם זאת, על רקע השיפור בתחזיות הצמיחה למשקים המפותחים, העלייה במחירי הדירות והירידה באבטלה – הסבירות להפחתה נוספת של ריבית בנק ישראל בטווח הנראה לעין נמוכה".

נגיד הבנק הפדרלי, בן ברננקי. "הפתרון שהושג הותיר את הבעיה על כנה" | צילום: רויטרס

בהראל מתייחסים גם להסכמה שהושגה ברגע האחרון לגבי דחיית ההחלטה בנושא התקציב ותקרת החוב בארה"ב, במסגרתה פעילות ממשל מתחדשת עד ל-21 בינואר, והטיפול בתקרת החוב עד ל- בפברואר. "החקיקה הכינה את היסודות לשיחות בין המפלגות למציאת פתרון לטווח ארוך יותר", אומר קליין. "להערכתנו, הפתרון הזמני שהושג הותיר את הבעיה הבסיסית על כנה, ומקטין משמעותית את הסיכוי שהבנק הפדרלי יחל בצמצום תכנית הרכישות עוד השנה, מה שפועל להקטנת הסיכוי לעלייה מהירה בתשואות".

קליין התייחס גם לנעשה בסין: "התוצר במדינה ברבעון השלישי צמח ב-9.1% בשיעור שנתי, ומדדי הייצור והמכירות הקמעונאיות ממשיכים לעלות. להערכתנו, שיפור הנתונים בסין יחד עם הדחייה במועד תחילת צמצום ההרחבה המוניטרית בארה"ב מעלה את האטרקטיביות של ההשקעה בשווקים מתעוררים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן