Forbes Israel Logo

ההקלות בעקבות המבצע: המדינה נדיבה? מסתבר שהבנקים עוד יותר

לאור התארכות מצבע צוק איתן והפגיעה הכלכלית הקשה לעסקים ולתושבים בדרום הארץ, כמו גם לעשרות אלפי אנשי המילואים שגויסו בצווי 8, יזמה הממשלה שורה של צעדי תמיכה שנועדו לתת מעט אורך נשימה לציבור.

לצד תוכנית הפיצויים לעסקים ולעובדים בדרום שכבר אושרה על ידי שר האוצר, מתן דחייה בתשלומים שונים למדינה והקפאת פעולות פינוי כנגד חייבי משכנתא, מציעה הממשלה הטבה שעל פניה נשמעת מרחיקת לכת במיוחד. תחת הכותרת "סיוע לנוטלי משכנתאות", מציעה המדינה דחייה של חודשיים בתשלום ההחזר החודשי ללווים מכל הארץ אשר קיבלו משכנתא מהמדינה.

אך לפני שתצטערו על כך שאינכם נמנים על קבוצה קטנה זו, אשר זכתה לקבל משכנתא בתנאים נוחים ממשרד הבינוי והשיכון, כדאי שתרימו טלפון לבנק שלכם: מסתבר שברוב הבנקים הגדולים לא רק שתקבלו אפשרות דחייה של חודשיים, כפי שמציעה המדינה, אלא אף לתקופה ארוכה יותר של שלושה חודשים.


לפיד. ההקלות שאישר האוצר לא נדיבות כל כך לעומת מה שמציעים הבנקים | צילום: מרק ישראל סלם

בבנק לאומי למשל, תוכלו לקבל "פסק זמן מהמשכנתא" לתקופה של עד שלושה חודשים אם אתם מתגוררים בישובים המרוחקים עד 40 ק"מ מרצועת עזה. בנק הפועלים מציע דחיית תשלום דומה וכך גם הבנק הבינלאומי. בבנק דיסקונט תוכלו לבקש עד סוף אוגוסט דחייה בתשלומים לתקופה של עד חודשיים ובנק מזרחי טפחות מאפשר גם הוא ללקוחותיו מכל הארץ דחייה של עד חודשיים בהחזר המשכנתא החודשי.

אם כך, לצד היוזמה המבורכת של המדינה וחבילת ההקלות הכוללת שגיבשה, יש לראות גם את התמונה מלאה. הגופים המסחריים הגדולים, במקרה זה הבנקים, מציעים לציבור הטבות משמעותיות לא פחות, ולמעשה אף יותר מאשר אלה עליהן הכריזה המדינה בגאווה. לציבור נותר כעת בעיקר לעקוב אחר ההקלות השונות ולנצלן.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.