Forbes Israel Logo

ההרחבה הכמותית ביפן הפילה את תשואות האג"ח באירופה

 

תוכנית ההרחבה הכמותית המסיבית, עליה הכריז הבנק המרכזי ביפן בשבוע שעבר, מתחילה לתת את אותותיה בשווקים הגלובליים, ומשפיעה בעיקר על שוקי האג"ח של המדינות מוכות החובות. האג"ח הממשלתיות היפניות צונחות ומאיצות חיפוש של המשקיעים אחר נכסים משתלמים יותר, מה שגרם לנפילה גם בתשואות האג"ח של ארה"ב ושל גוש היורו.

"השווקים מבינים יותר ויותר כי רכישות מסיביות של אג"ח ממשלתיות יפניות על ידי הבנק המרכזי עלולות לדחוף את המשקיעים לטווח ארוך לחפש אפיקי השקעה אחרים", אומר ואסילי סרבריאקוב, אסטרטג בבנק BNP פאריבה בלונדון.

צילום: רויטרס

עם זאת, תשואות האג"ח של המדינות המדורגות גבוה בגוש היורו טיפסו היום ביחס לשפל שיא בו היו, שעה שמשקיעים החלו להיערך למחזורי חוב והנפקות אג"ח חדשות בחלק מהמדינות.

תשואות האג"ח ל-10 שנים בגרמניה עלו ל-1.262%, לאחר שהגיעו עד ל-1.2% ביום שישי, רמתן הנמוכה ביותר מאז אמצע 2012, לפני שנשיא הבנק המרכזי מריו דראגי הבטיח לעשות כל שיידרש כדי להציל את היורו.

לעומתן, תשואות האג"ח האמריקאיות ירדו מעט, לקראת מהלך רכישות אג"ח של הבנק המרכזי שם כחלק מתוכנית ההרחבה הכמותית שהבטיח ברננקי לבצע כדי להפחית את שיעור האבטלה. האג"ח ל-10 שנים נסחרו בתשואה של 1.726%, ירידה ביחס לשיעורן אתמול.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.