Forbes Israel Logo

ההשקעה המוצלחת בהיסטוריה? כך הפך קלף בשווי דולר בודד לאוצר שנמכר עבור 2.8 מיליון דולר

בתחילת המאה ה-20 צרפו חברות הטבק והסיגריות בארה"ב קלפים עם דמויות של שחקני בייסבול לחפיסות הסיגריות ששיווקו. סדרת הקלפים שמוכרת בשם T206 כללה 524 קלפים והפכה במהרה לאחת הנחשקות ביותר בקרב אספנים. הקלף היקר ביותר בסדרה מציג את השחקן Honus Wagner שככב בליגת הבייסבול הלאומית והיה אחד מחמשת השחקנים הראשונים שנכללו בהיכל התהילה של הענף. בשל נדירותו וההיסטוריה שלו, הפך הקלף לסחורה מבוקשת אצל ידוענים ועבר תחת ידיהם של מנהלים בתעשייה, שחקנים הוליוודיים, אתלטים ובדרנים שונים.

אחד מתוך 60 הקלפים ששרדו וידוע על קיומם נמכר בסוף השבוע ב-306 אלף דולר – פי עשרה יותר ממחירו בעשור הקודם. אך זו רק דוגמה אחת וצנועה יחסית לעסקאות בהן מתגלגל הקלף. כיום, כל מכירה של קלף כזה היא אירוע גדול מכיוון שפחות ופחות אנשים מעוניינים להיפרד מהקלפים בהם הם מחזיקים, כשכל ההערכות מראות על כך שערכם רק מרקיע שחקים. אספנים מוכנים לשלם על הקלפים האלה סכומים אדירים, ללא קשר למצבם. למעשה, אם הייתם יכולים לחזור אחורה בזמן לתחילת שנות ה-90, הייתם עושים בחוכמה אם הייתם בוחרים להשקיע עשרת אלפים דולר בקלף כזה במקום לקנות מניות של אפל באותו מחיר.

הקלף הנדיר של Honus Wagner

ב-2010 הקלף הפך למושיע של קבוצת נזירות, כאשר אחיה של אחת מהן הוריש את האחוזה שלו לבית הספר "אחיות נוטרדאם" בבולטימור. בכספת הבית מצאו הנזירות קלף Honus Wagner שלא היה ידוע עד אז, ללא מעטפת וחסר שלוש מתוך ארבע פינותיו, לצד פתק: "למרות שהוא פגום, הערך של קלף הבייסבול הזה אמור לעלות באופן אקספוננציאלי במהלך המאה ה-21!". מה שמדהים הוא שהאדם הזה קנה את הקלף ב-1936 תמורת דולר אחד, והנזירות קיבלו לאחר מכירתו במכירה פומבית כרבע מיליון דולר.

סיפור מדהים נוסף הוא של אספן צעיר, ביל מאסטרו שקנה קלף של Honus Wagner ב-1973תמורת 1,500 דולר – הסכום הגבוה ביותר ששולם עד אז עבור קלף. במהלך שנות ה-80 רכש קלפים נוספים של Wagner, את אחד מהם גזר על מנת לשוות לו מראה מחודש יותר ומכר אותו ב-1987 תמורת 110 אלף דולר.

הידיעה על רכישת הקלף על ידי ביל מסטרו ב-1973 תמורת 1,500 דולר

ב-1991 שחקן ההוקי וויין גרצקי והבעלים של קבוצת הלוס אנג'לס קינגס, ברוס מקנל כבר רכשו אותו בסכום גבוה פי 4 כששילמו 451 אלף דולר. אך הנסיקה העצומה בערכו של הקלף לא מסתיים כאן. ב-2007 רכש אותו קן קנדריק, הבעלים של קבוצת הבייסבול אריזונה דיימונדבקס תמורת לא פחות מ-2.8 מיליון דולר.

אז נכון שלא מדובר על אותו פרט, אך אם חוזרים אחורה לשנות ה-30, אפשר לתאר התגלגלות ערך מדהימה של הקלפים מן הסוג הזה: החל מדולר בודד ועד יותר משני מיליון דולר. אם זה זאת לא השקעה מוצלחת, קשה לחשוב על אחת שכן.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.