Forbes Israel Logo
צילום: shutterstock, ויסקי, וויסקי
צילום: shutterstock, ויסקי, וויסקי

בן למעלה מ-200 שנה: הוויסקי העתיק בעולם יימכר בקרוב במכירה פומבית

הוא זוקק בתקופה בה עוד לא סומנו הבקבוקים בשיטה המקובלת היום, ולכן קשה להעריך את גילו המדויק של הבורבון הנדיר. איך זה ישפיע על תג המחיר?

הוויסקי העתיק ביותר בעולם עומד להימכר בקיץ הקרוב במכירה פומבית. זהו בקבוק אגדי וישן של וויסקי בורבון ממזקקת אינגלדאו. אם תרצו להיות הבעלים שלו, תוכלו להציע הצעה באתר המכירות הפומביות סקינר בין תאריכים 22 ביוני עד 30 ביוני.

בן כמה בדיוק הוויסקי? ובכן, איש אינו יודע בוודאות מכיוון שהוא מגיע מתקופה שלפני שנקבעו שיטות התיוג מודרניות. אבל ניתוח מדעי מעריך בסבירות גבוהה שהוא בוקבק בבקבוק הזכוכית מתישהו בין השנים 1763 ל-1803.

הוויסקי עבר מאז כמה בעלויות, אך כשהגיע לבעלות אתר המכירות הוטל עליו לאמת את שושלתו. לשם כך הם פנו למומחה הבית שלהם, ג'וזף היימן. שחילץ (בזהירות רבה) דגימה קטנה של הבורבון והגיש אותה למדענים באוניברסיטת ג'ורג'יה וגם באוניברסיטת גלזגו לניתוח פחמן. התוצאות התקבלו בפליאה: תאריך הזיקוק התרחש מתישהו בין מלחמת העצמאות בארה"ב (1775-1783) למרד הוויסקי (1791-1794). "ציפיתי לתאריך של בערך 1850", מודה היימן. "הגילוי היה הפתעה נעימה, גם עבור עצמי וגם עבור המדע".

יש כבר רוכשים פוטנציאלים

חשוב לזכור שהוויסקי צובר את גילו רק כשהוא מתיישן בחביות עץ, ולא בזכוכית. כך שלמרות שאי אפשר לסמן הצהרת גיל ספציפית על הבקבוק המסוים הזה, הרישום ההיסטורי יכול לאשר שהוא אחד ממשקאות הוויסקי המזוקקים העתיקים ביותר שנותרו על פני כדור הארץ כיום. איך זה ישפיע על מחיר המכירה הפומבית? נצטרך רק לחכות עד לסוף יוני כדי לראות.

מה שאנחנו יודעים בוודאות הוא שאספנים משוועים לבקבוקי וויסקי נדירים שכאלה. רק בשבוע שעבר בהונג קונג, סט של חמישה בקבוקי סקוטש שחורים של Bowmore שנזקקו בשנת 1964, נמכר במחיר מדהים של 563 אלף דולר.

אומנם הוויסקי שלנו הוא רק בקבוק בורבון בודד, אבל בהחלט יש לו די סיפור לספר. ומישהו ישלם סכום רציני כדי להקשיב.

צילום התמונה הראשית: shutterstock

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.