Forbes Israel Logo

הולך ותופח: חוב משקי הבית על דיור בספטמבר – 283 מיליארד שקל

בחודש אוגוסט עלתה יתרת החוב של המגזר העסקי בכ-4.8 מיליארדי שקל לרמה של כ-786 מיליארדים (עליה של 0.6%) – כך עולה מנתונים לגבי התפתחות החוב במשק בחודשים אוגוסט וספטמבר שפרסם בנק ישראל.

העלייה נבעה ברובה מפיחות השקל מול הדולר שהגדיל את השווי השקלי של החוב במט"ח וכן מעליית המדד שהגדילה את שווי החוב הצמוד. גיוס החוב נטו הסתכם בכ-0.5 מיליארדי שקל בלבד: גיוס באמצעות אג"ח סחיר של כ-1.9 מיליארדי שקל קוזז בחלקו ע"י פירעון של הלוואות בנקאיות בסכום של כ-1.5 מיליארדים.

בחודש ספטמבר הנפיק המגזר העסקי (ללא בנקים וביטוח) אג"ח בשווי של כמיליארד שקל, כולן באמצעות אג"ח סחיר; נמוך משמעותית מממוצע ההנפקות החודשי מתחילת השנה שעומד על כ-2.3 מיליארדי שקל. זהו החודש החמישי ברציפות בו לא נרשמות הנפקות של אג"ח לא סחיר.

תמונה: שאטרסטוק

יתרת החוב של משקי הבית עמדה בחודש אוגוסט על כ-402 מיליארדי ש"ח. יתרת החוב לדיור מתוך החוב הכללי גדלה בכ-2.5 מיליארדי ש"ח (עליה של 0.9%) ועמדה בסוף אוגוסט על כ-283.5 מיליארדי ש"ח.

בחודש ספטמבר נרשמה ירידה עונתית בהיקף נטילת משכנתאות חדשות, על רקע חגי תשרי. נטילות המשכנתאות הסתכמה בכ-3.5 מיליארדי שקל, לעומת ממוצע הביצועים החודשי מתחילת השנה שעומד על כ-4.3 מיליארד.

הריבית הממוצעת על משכנתאות חדשות לא צמודות נותרה כמעט ללא שינוי בחודש ספטמבר לעומת החודש הקודם. הריבית על משכנתאות חדשות צמודות למדד עלתה בכ-0.11 נק' אחוז.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.