Forbes Israel Logo

הון-פזמון: המועמדים לגראמי 2017 שמרוויחים הכי הרבה כסף

מאז שהושקו אלבומה "1989" וסבב ההופעות שובר השיאים שבא בעקבותיו, טיילור סוויפט זכתה בכמות גדולה של פרסים ושל כבוד, קטפה אסופת פסלי גראמי והוכתרה כמוזיקאית המרוויחה ביותר בעולם. אבל כעת, כשהיא נמצאת בין מחזורי אלבומים, נשאר מקום לאחרים ואחרות לחטוף גם הם נתח מהתהילה.

מבין כל האמנים המועמדים לזכות בפסלון כלשהו בטקס פרסי הגראמי ה-59 שייערך בשבוע הבא, המבצעת המרוויחה ביותר היא אדל, שגרפה 80.5 מיליון דולר במהלך 2016 מאלבומה "25" – מועמד מוביל לתואר אלבום השנה – ומסיבוב ההופעות שבא בעקבותיו; הזמרת הבריטית הכניסה סכום ממוצע של 3.8 מיליון דולר בכל עיר בה הופיעה.

במקום השני נמצאת ריהאנה, שהרוויחה סכום כולל של 75 מיליון דולר הודות לסיבוב ההופעות שלה בדרכים (1.6 מיליון דולר בכל תחנה בסבב) והודות לעסקאות חסות משתלמות מאוד עם פומה, סמסונג ודיור. היא מועמדת ל-8 פרסי גראמי השנה, ועבודתה עם דרייק הביאה אותה להיות מועמדת גם לזכות בתואר השני בחשיבותו בטקס – הקלטת השנה – על שירם המשותף "Work".

ביונסה עומדת בקצב המועמדויות, עם 9 כאלו, אבל מדורגת רק במקום ה-7 ברשימת האמנים המרוויחים ביותר, עם סכום כולל של כ-54 מיליון דולר. ניתן לצפות שהסכום הזה יגדל לקראת גיבוש הרשימה של השנה הבאה, היות שרוב סיבוב ההופעות העולמי האחרון שלה ארע לאחר שתמה תקופת הזמן שהדירוג שלנו לשנה זו מתבסס עליה. כפי שהיא עצמה אמרה פעם לפורבס: "אף פעם לא פגשתי מישהו שעובד קשה יותר ממני בתעשייה".

שליש מהאמנים המרוויחים ביותר בעולם הם גם מועמדים לגראמי | צילום: Fotolia

רשימת המועמדים המרוויחים ביותר לגראמי נשענת על דירוג פורבס לשנת 2016 של המוזיקאים המרוויחים ביותר בעולם, שמודד רווחים (לפני מס) בין החודשים יוני 2015 ל-יוני 2016, לפני ניכוי של עמלות הסוכנים, המנהלים ועורכי הדין (את רשימת המועמדים הסופית של הגראמי 2017 ניתן למצוא כאן).

בין יתר האמנים בצמרת הדירוג ניתן למצוא במקום הרביעי את ג'סטין ביבר, שהרוויח 56 מיליון דולר ו-4 מועמדויות לגראמי; הוא גם מועמד לשניים מבין ארבעת הפרסים הגדולים ביותר – אלבום השנה (Purpose) ושיר השנה (Love Yourself). אותו הדבר נכון גם לגבי דרייק, שמועמד גם הוא לתואר אלבום השנה (Views) ולתואר הקלטת השנה עבור Work שלו עם ריהאנה, כאמור.

למרות שהגראמי לא אחת מכבד פרויקטים שזכו כבר להצלחה מסחרית משמעותית מאוד, להרוויח הרבה כסף ולקבל גרמופון מוזהב לא חייבים תמיד ללכת יד ביד. מבין 30 המוזיקאים המרוויחים ביותר השנה, רק 10 מחזיקים בלפחות מועמדות אחת לפרס בטקס המדובר. לפעמים להריץ אימפריה עסקית מצליחה לא ממש משאיר די זמן כדי לעשות מוזיקה; או שהיא פשוט לא תמיד מצליחה להתחבר לקהלים צעירים.

"הקולות של ההיפ-הופ… הם פונים לבני ה-18", אמר לנו ג'יי זי, שמדורג במקום ה-8 ברשימה עם 53.5 מיליון דולר, אבל מועמדות אחת בלבד לתואר בגראמי, ולא הוציא אלבום כבר 4 שנים. "אני לא הולך לעשות את זה יותר. אני פשוט הולך לעשות את המוזיקה שאני אוהב לעשות, ואני הולך להתבגר איתה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.