חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

החמישייה של פורבס: אמני ההיפ-הופ העשירים ביותר לשנת 2017

הדבר היחיד שצפוי יותר אפילו משינוי שם נוסף של Diddy – מקומו ברשימה השנתית שלנו של אמני ההיפ-הופ העשירים בעולם. אבל לאיש, שנודע בעבר בשם שון קומבס, יש כעת תחרות של ממש.

הונו של ג'יי זי זינק בשנה החולפת ב-30% לאחר השקעה של 200 מיליון דולר מענקית התקשורת Sprint, שעל פי הדיווחים העמידה את שוויו המוערך של שירות סטרימינג שלו למוזיקה, Tidal, על סך 600 מיליון דולר; יותר מפי עשרה בהשוואה לסכום שהוא שילם עבור החברה לפני שנתיים.

איזה ראפר יגיע ראשון לסטאטוס של מיליארדר? קשה לומר. לדידי יש עסקה רווחית ביותר עם ענקית המשקאות הבריטית Diageo על קידום מותג וודקה Cîroc, בעוד שג'יי זי הרחיב את הפורטפוליו שלו במותג השמפניה Armand de Brignac, ובחברת הבידור הצומחת Roc Nation.

ג'יי זי מוביל על אנדריי "ד"ר דריי" יאנג בדירוג בפעם הראשונה מאז שנת 2014, השנה שבה מכר מפיק העל את מותג האוזניות שלו, Beats, לאפל עבור 3 מיליארד דולר – ומיד התרברב על המיצוב המשופר שלו ברשימה שלנו בסרטון שהעלה בשעתו ליוטיוב. "הם צריכים לעדכן את הרשימה שלהם בפורבס", אמר חברו טייריס גיבסון את דעתו, מה שגרם לדריי להוסיף: "בגדול. קלטו את זה!".

דריי לאחר העסקה מתייחס למיצובו ברשימה של פורבס

דריי לא ממש השיג את סטאטוס המיליארדר שהוא כיוון אליו מלכתחילה, אבל הנצח שלו סיפק לו את השכר הגבוה ביותר לשנה בודדת שאי פעם תועד עבור מוזיקאי כלשהו בעודו בחיים; ההון שלו תפח מאז לכדי 740 מיליון דולר הודות להשקעות נבונות. ימים ספורים לאחר ההכרזה על עסקת Beats, דריי הוסיף לעצמו אחוזה על שטח של 14 אלף מטר רבוע בלוס אנג'לס עבור 40 מיליון דולר. לפי רישומים ממשלתיים שוויה כבר כעת גבוה ב-20% מהסכום ששילם עבורה.

במטרה להשלים את רשימת החמישה של פורבס, אנו נוקטים באותן פעולות שמנחות אותנו בחישוב רשימת המיליארדרים העולמית שלנו: התבוננות על רווחי עבר, הערכת שווים של הנכסים הנוכחיים, עיון במסמכים כספיים וניהול שיחות עם אנליסטים, עורכי דין, מנהלים, שחקנים אחרים בתעשייה ואפילו חלק מאילי ההון עצמם – הכל כדי לגלות את הפרטים.

יש נפילה גדולה בין 3 הראשונים ליתר חברי הרשימה. בראיין "בירדמן" וויליאמס מדורג במקום הרביעי עם 110 מיליון דולר. יחד עם אחיו, רונלד "סלים" ויליאמס, בירדמן הוא בעליה המשותף של חברת ההפקות "Cash Money Records", ביתם של שלושה מהכוכבים הגדולים ביותר בעולם המוזיקה: דרייק, ניקי מינאג' וליל ווין. סביב כל השלושה נפוצו שמועות שהם מתכננים לעזוב את הלייבל במרוצת השנים האחרונות, אך עד כה חוזי ההקלטות שלהם שמרו אותם במקום – והקופה של Cash Money מלאה.

פאף דאדי, פאף דידי, דידי.. איזה שם שיבחר, הוא עדיין אמן ההיפ-הופ העשיר בעולם | צילום: Reckless Dream Photography

"בתור ילד, תמיד הרגשתי שאם אני אוכל להרוויח מיליון דולר, אני אוכל להפוך אותם ל-100 מיליון", אמר פעם בירדמן לפורבס. "אם אצליח להשיג 100 מיליון דולר, אני רק תשעה צעדים מלהיות מיליארדר. וזו המטרה".

סוגר את החמישייה של פורבס אוברי "דרייק" גרהאם עם 90 מיליון דולר. האלבום Views מהשנה שעברה הפך לאלבום הראשון שחצה את קו מיליארד ההשמעות באפל-מיוזיק וסייע לו להניע סיבוב הופעות מפרך, מטורונטו לאטלנטה ומשם לאמסטרדם. הסיבוב גרף למעלה ממיליון דולר ללילה לאורך הדרך. עסקאותיו עם אפל, נייקי וספרייט אמורות לשמור על תזרים המזומנים פעיל.

כשהוא רק בגיל 30, הוא צעיר דיו כדי להיות הבן של כל אחד מחבריו לרשימה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן