חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

החקלאים במכתב לרה"מ: "מחירי הפירות והירקות יזנקו"

"מטה מאבק החקלאים באיגוד לשכות המסחר פנה היום במכתב דחוף לראש הממשלה, בנימין נתניהו,באזהרה כי אם תמשיך הממשלה הבאה להתעלם כביכול מצרכי ענף החקלאות בישראל ותכביד עליו באגרות ובמסים חדשים – יגווע הענף המזדקן ומחירי הפירות והירקות יאמירו פלאים.

"הריני לפנות אליך בשם מטה מאבק החקלאים", פנה אברהם דניאל, יו"ר מטה המאבק, המונה כ-3,500 חקלאים. "כיום, אספקת תוצרת חקלאית טרייה לאזרחי מדינת ישראל מתבצעת ע"י כ-5,000 חקלאים בלבד. לאור העובדה שהגיל הממוצע של החקלאים עומד על 62 – 63 והעובדה שאין דור המשך בחקלאות, קיימת סכנה ממשית שתוך מספר שנים המחירים ירקיעו שחקים. הפגיעה תהיה בראש ובראשונה בשכבות החלשות ובמעמד הביניים שלא יוכלו להרשות לעצמם לצרוך תוצרת חקלאית טרייה".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"מובן כי אין חלופה לאספקה ישראלית", הוסיף דניאל, "שכן מדינות ערב אינן מסוגלות לספק את התוצרת הדרושה לנו וכי יבוא תוצרת מאירופה יהיה כרוך בעלויות עתק".


צילום: IngImages A.S.A.P

לדברי דניאל, "בעשור האחרון ממשלות ישראל הפסיקו להשקיע בחקלאות ואף הטילו גזרות כבדות על החקלאים באמצעות מס מעסיקים ואגרות על העסקת עובדים זרים ובקיצוץ במכסת העובדים הזרים מ-42 אלף עובדים הדרושים לחקלאות ל-15,900 עובדים".

הפיתרון על פי החקלאים הינו שינוי דרסטי במדיניות הממשלתית ובין השאר סגירתו של משרד החקלאות: "האלטרנטיבה הטובה והיעילה ביותר לאספקת תוצרת חקלאית טרייה היא המשך תמיכה בחקלאי מדינת ישראל, באמצעות קבלת עובדים זרים עפ"י צרכי החקלאי, ביטול מסים ואגרות המוטלים על מעסיקי עובדים זרים והשקעות בתשתיות (חממות, שיפורים טכנולוגיים וכד'). זאת, על מנת ליצור חקלאות רווחית וכדאית ולהבטיח דור המשך בחקלאות. במידה ולא יינתן פתרון כולל למצוקה הקיימת, יש לסגור את משרד החקלאות שהופך ללא רלוונטי לנוכח צמצום מספר החקלאים באופן מתמיד".

בסיום מכתבו ביקש דניאל כי החקלאים ייפגשו בהקדם עם ראש הממשלה על מנת להרחיב בפניו על המצוקה המסכנת את עתיד הענף.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן