Forbes Israel Logo

היא לא דומה לאף אחת אחרת: סקירה השוואתית של המכוניות הקטנות והמיוחדות ביותר על הכביש

כולנו אינדיבידואלים!״ צועק הקהל בסצנה הבלתי נשכחת בסרט ״בריאן כוכב עליון״ של מונטי פייטון. או לפחות כולם היינו רוצים להיות. לכן אין זה פלא שיצרני הרכב דאגו גם להוציא אל השוק כלי רכב בגרסאות מיוחדות עבור אלו שחשוב להם לשמור על מראה ייחודי ואינדיבידואלי גם על הכביש.

במחיר של מכונית משפחתית סטנדרטית (בין 100 אלף ל־150 אלף שקל) אפשר לרכוש היום מכונית, אמנם קטנה יותר, אך ללא ספק כזו שתעניק לבעליה את אותו טאץ' יוצא דופן. הטוויטס האינדיבידואלי יכול לבוא לידי ביטוי בעיצוב מסובב ראשים, במחווה לקלאסיקות האייקוניות מהעבר או אפילו ביכולות נהיגה חריגות. לפניכם רשימה של מכוניות קטנות ומעוצבות שעונות על הדרישה הזאת בדיוק.

החדה » אבארת' 500


שני קאמבקים שנדחסו למכונית קטנה אחת: האחד, הקאמבק של המכונית האייקונית האיטלקית הקטנטנה פיאט 500 של שנות ה־50, ששבה 50 שנה מאוחר יותר בדמותה של מכונית קטנה ומתוקה מאין כמותה, שנושאת את אותו השם. אבל באיטליה לא הסתפקו בכך, והחליטו לעורר את המותג אבארת' (Abarth) מתרדמתו החלקית. התוצאה היא מכונת נהיגה חדה וקיצונית, שחזותה תסובב את ראשיהם של בעלי לבבות נוסטלגיים, ולא תשאיר חובבי נהיגה אמיתיים אדישים.
מחיר: החל ב־156 אלף שקל; גרסת הקבריו, c500 – החל ב־177 אלף שקל.

החטובה » אאודי A1


כשהחליטו באאודי לפרוץ לפלח השוק של המכוניות הקטנות, היה ברור שהם יצליחו להסב את העיצוב המוכר והכמעט חדגוני שלהם לממדים קטנים. אבל למרות שעיצובה של המכונית הקטנה מזוהה מיד עם משפחת אאודי, הוא מצליח בכל זאת להפוך את ה־A1 לאחת החטובות והמוצלחות שבה. המכונית מבוססת על פלטפורמת המכוניות הקטנות של קונצרן הרכב הגדול באירופה (פולקסוואגן פולו), אבל נוהגת בגינונים מעולם הפרימיום.
מחיר: גרסת שלוש דלתות – החל ב־139 אלף שקל; גרסת חמש דלתות – החל ב־147 אלף שקל.


האיקונית » מיני החדשה


כמעט כל תעשיית הרכב הבריטית המסורתית ״נפלה״ לידיים גרמניות. בהתאם, גם מיני (לשעבר מבית רובר ובריטיש ליילנד) התגלגלה לידי ב.מ.וו הגרמנית. בשנת 2000 החליפה ב.מ.וו את הדגם הישן (אז בן 40) בגלגול חדש שמצדיע לדור העבר. מכונית הרטרו הצליחה באופן מרשים ביותר. לאחרונה השיקה ב.מ.וו. את הדור השלישי: מיני החדשה מיוחדת מכל זווית שמסתכלים עליה, מבחוץ ומבפנים, וגם מעניקה חוויית נהיגה מהנה ביותר. פלטפורמת המיני התרחבה, והמכונית מוצעת לא רק בגרסת ההצ'באק הקטנה אלא גם בתצורת סטיישן (קלאבמן), שטח (קאנטרימן ופייסמן), קופה, רודסטר וגרסאות ספורט (קופר וקופר וורקס).
מחיר: גרסת ה־ONE הבסיסית – החל ב־125 אלף שקל; מיני קופה – החל ב־172 אלף שקל; מיני רודסטר – החל ב־181 אלף שקל; גרסאות קופר S הספורטיביות – החל ב־197 אלף שקל.


האיטלקיה » אלפא מיטו


״כשאני רואה אלפא רומיאו חולפת, אני מסיר את הכובע״, צוטט הנרי פורד, מגדולי תעשיית הרכב בכל הזמנים. אם יש שתי איכויות שהצליחה חברת הרכב האיטלקית לשלב במהלך השנים הרי שהן יכולת ספורטיבית ועיצוב מרהיב. וכמו שקורה כשמתבוננים ביצירות אמנות רבות, מבט ראשון על אלפא רומיאו מיטו מעורר עניין, אבל רק במבט שני אפשר להעריך באמת את עיצובה המיוחד. המכונית הקטנה מצוידת לא רק בחזות אלא גם בטכנולוגיה מתקדמת עם מנועים קטנים וחסכוניים, אבל חזקים.
מחיר: החל ב־116 אלף שקל.

הא־סמטרית » יונדאי ולוסטר


בתרגיל מבריק ובלתי שגרתי, לקחו אנשי יונדאי הדרום־קוריאנים את פלטפורמת המכוניות המשפחתיות שלהם והפכו אותה למשהו אחר לגמרי. מצד ימין, זה שקרוב למדרכה, המכונית הזו היא מכונית משפחתית, עם דלתות אחוריות ומרחב יעיל. אבל משמאל, הצד של אמצע הכביש, היא נראית ומרגישה כמכונית קופה מושכת לכל דבר ועניין, עם דלת קדמית אחת גדולה ועיצוב שאי אפשר להישאר אדישים אליו. את הוולוסטר אפשר לקבל עם מנוע סטנדרטי או בגרסת טורבו חזקה במיוחד, שגם מעוצבת באופן מעט שונה.
מחיר: החל ב־121 אלף שקל; גרסת הטורבו – החל ב־165 אלף שקל.


הרטרו » פולקסוואגן חיפושית


במשך שנים רבות היתה החיפושית של פולקסוואגן המכונית הנמכרת ביותר בישראל. ולא רק פה; זו אחת המכוניות הנמכרות ביותר בהיסטוריה, בטח כשמדברים על כזו שנמכרה ללא שינוי כמעט במשך עשורים רבים. אבל אחרי שעזבה בשיבה טובה את העולם, הגיעו בפולקסוואגן למסקנה כי כדאי למצוא דרך להשיב אותה אל האוהדים המתגעגעים. גרסת הרטרו של החיפושית מבוססת על מכונית מודרנית הרבה יותר, פולקסוואגן גולף, אבל מעוצבת בקווים העגלגלים המוכרים, שלא מותירים ספק בנוגע לשורשיה המשפחתיים.
מחיר: החל ב־135 אלף שקל.

המתוחכמת » סמארט פורטו וסמארט פורפור


את המכונית הקטנטנה והמבריקה של קבוצת דיימלר־מרצדס, סמארט פורטו, העולם כבר מכיר היטב. אבל בקרוב נזכה להתוודע לא רק לדור החדש והשלישי של המכונית אלא גם לאחותה הגדולה (הכל יחסי בחיים), סמארט פורפור. כפי שאפשר להבין משמה (ForFour, לעומת ForTwo), המכונית נוצרה להכיל יותר נוסעים, אבל עדיין בנויה במבנה הבטיחותי הייחודי של המכונית הקטנה. הפעם, עם הממדים המוגדלים, מתוכננת המכונית להתחרות במיני של ב.מ.וו. גרסת הפורטו החדשה, והפורפור יגיעו לישראל כבר במהלך השנה הקרובה.
מחיר: סמארט פורטו, דור שני – החל ב־108 אלף שקל.

השיקית » סיטרואן DS3


השם DS מזכיר את אחד הדגמים המבריקים בהיסטוריה של סיטרואן בפרט ובהיסטוריה של עולם הרכב בכלל. בסיטרואן בחרו בשם הזה כדי להשיק מותג פרימיום ותחתיו לספק לעולם מכוניות עם שיק צרפתי מיוחד. סיטרואן DS3 מבוססת על פלטפורמת סיטרואן C3 הקטנה, אבל זכתה לעיצוב שונה לחלוטין, וכוללת אפשרות לשלב בין שני גוני צבע חיצוני. היא גם מצוידת ברמת גימור ואבזור אחרות לגמרי. סיטרואן DS3 מוצעת גם בגרסה שבה ניתן להסיר את תקרת המכונית ולזכות באוויר צח, שיער מתנופף ותווית של קבריולה.
מחיר: החל ב־134 אלף שקל; גרסת הקבריולה – כ־160 אלף שקל.

העירונית » אופל אדם


כניסתה של אופל הגרמנית לעולם המכוניות העירוניות הקטנטנות יועדה להכות גלים. על החשיבות הרבה שראו אנשי הקונצרן במכונית הקטנה שייצרו, מעיד שמה: אופל אדם – על שמו של מייסד החברה אדם אופל, לא פחות. ממדיה של המכונית הקטנה דומים לאלה של המכוניות העירוניות המוכרות, אבל היא מעוצבת באופן בולט הרבה יותר, עם פאנלים בצבע הגוף בתוך תא הנוסעים ועם איכות ביצוע גבוהה במיוחד.
מחיר: כ־99 אלף שקל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.