Forbes Israel Logo

היוזמה החדשה של מלינדה גייטס: מקימה גוף פילנתרופי לעידוד נשים בעולם הטכנולוגי

מלינדה גייטס היא האישה הפילנתרופית החזקה ביותר בעולם, כשהיא אחראית, יחד עם בעלה ביל גייטס, לסך תרומות כולל של 39.6 מיליארד דולר.

היא גם מנהלת מוצר לשעבר במייקרוסופט, בעלת תואר במדעי המחשב מטעם אוניברסיטת דיוק (Duke). כפי שהיא סיפרה לאתר הטכנולוגי Backchannel בריאיון שהעניקה להם ביום רביעי האחרון, היא מוטרדת מהירידה במספר התארים במדעי המחשב שהושגו על ידי נשים לאורך שלושת העשורים שחלפו מאז שהיא עצמה סיימה את לימודיה.

התומכת המתמידה הזו בנשים ונערות מתכוונת לפרוס כמה ממשאביה המשמעותיים ביותר לטובת טיפול בבעיה הזו. היא מקימה כעת משרד אישי, נפרד מזה של קרן ביל ומלינדה גייטס, שמטרתו תהיה לסייע להכניס יותר נשים לתחום הטכנולוגי – תעשייה שנגועה בהטיות, סקסיזם ופערי מנהיגות, שבמסגרתם גברים תפסו את הרוב המכריע של המשרות הבכירות.

המשרד החדש עדיין נמצא "בתקופת למידה", כפי שמנסחת זאת גייטס, ומתמקד בעריכת מחקר ופגישות התייעצות עם מומחים. היא כן הבליטה בריאיון חלק מהנושאים שבהם היא תתמקד, כולל הזרמת כסף לאיסוף נתונים בנושאים שקשורים למגדר.

"אנו מתחילים רק עכשיו לבצע השקעות במאגרי מידע", היא אמרה. "אני לא יכולה ללכת ולשכנע ממשלות לעבוד על נושאים נשיים אלא אם יש לי נתונים. אני חושבת שבמרחב הטכנולוגי, גברים לא באמת רואים במצב הקיים בעייתיות, כשהרבה מהכסף בתחום מוחזק על ידם".

מלינדה וביל גייטס

כמו כן, גייטס גם ציינה את הסטטיסטיקה העצובה של מימון קרנות הון לעסקים שמנהלות נשים לא לבנות. (מחקר שיצא לאחרונה ונכתב על ידי פרויקט Diane מצא שנשים שחורות, הקבוצה היזמית הגדלה בקצב המהיר ביותר כיום בארצות הברית, זכתה לקבל רק 2% מכל הזרמות ההון מידי קרנות במשך חמש השנים האחרונות).

"אנחנו רק מדברים על החלק של הנשים במתרחש, אבל אתה צוחק?", היא אמרה. "השונות במספרים האלו כשזה מגיע לקהילה השחורה, או הלטינית, מעוררת מורא ממש".

עוד סיפרה גייטס ל-Backchannel כי היא עובדת בשקט על שיפור מדיניות החופשה המשפחתית – דבר שהכרחי גם כדי למשוך נשים לעולם הטכנולוגי, וגם כדי לשמר אותן בתוכו. "אני מתחילה להשקיע מאחורי הקלעים בנושא חופשות משפחתיות", היא אמרה. "אנחנו חייבים שתהיה לנו מדיניות חופשה משפחתית טובה במדינה. הן ברמה הפדרלית, הן ברמת המדינות והן במגזר הפרטי. אנחנו פשוט חייבים. לפחות באווירה הפוליטית העכשיוית, הדבר היחיד הטוב שקורה כרגע הוא שהדיון הוא כבר לא 'האם אנחנו צריכים שתהיה לנו מדיניות כזו', אלא כיצד לעשות זאת".

הריאיון של גייטס מגיע חודשים ספורים לאחר שהיא ובעלה המיליארדר ביל, הודיעו כי לאורך שלוש השנים הבאות הם יקדישו 80 מיליון דולר לצמצום פערי השכר המגדריים בארה"ב.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן