Forbes Israel Logo

אימפריה של ילד אחד: לא תאמינו כמה כסף מרוויח ראיין קאז'י בן ה-9

קאז'י כובש זו השנה ה-3 את פסגת דירוג היוטיוברים המרוויחים בעולם. וזה אפילו לא מקור ההכנסות הגדול ביותר שלו – לילד הפלא יש ליין של 5,000 מוצרים וסדרת טלוויזיה

עשרת היוטיוברים המרוויחים בעולם הכניסו השנה סכום מוערך של 211 מיליון דולר (מיוני 2019 עד יוני 2020) – עליה של 30% מהשנה שעברה. בניגוד לענפים אחרים במדיה, שסבלו מהשלכות המגיפה, יוטיוב דווקא ראתה פריחה ומשכה המונים שישבו כלואים בבית.

קהל היעד? צעיר, צעיר מאוד. לפי מחקר של חברת סטטיסטה, 77% ממשתמשי האינטרנט בארה"ב בגילאים 15 עד 25 מחוברים ליוטיוב. גם היוטיוברים המשדרים הופכים צעירים יותר ויותר. המרוויח הגדול השנה הוא ילד בן 9 בלבד, ראיין קאז'י (Ryan Kaji), שכובש את המקום הראשון ברשימה זו השנה השלישית ברציפות. ראיין מוכר בשל סרטוני ה"פתיחה" שלו: הוא פותח אריזות של צעצועים ועושה עליהם "סקירה". אבל הכסף שהוא מרוויח מהם הוא רק חלק קטן מההכנסות שלו. היום יש לראיין קו של מרצ'נדייז שכולל צעצועים, תיקי גב, משחת שיניים ועוד כ-5,000 מוצרים שנמכרים באמזון, טארגט וולמארט. אם זה לא מספיק, יש לו גם סדרה בערוץ ניקולודאון.

את מרבית הכסף עושים היוטיוברים מפרסומות שמופיעות בסרטונים שלהם. ההכנסות קופצות כאשר מדובר בסרטונים שמתאימים לכל המשפחה וכאשר הם ארוכים יותר משמונה דקות. הכנסות נוספות מגיעות מספונסרים שכוכבי היוטיוב משתמשים במוצרים שלהם בסרטונים.

אלה שלושת המרוויחים הגדולים השנה:

Ryan Kaji: סרטוני סקירות צעצועים

הכנסות: 29.5 מיליון דולר
צופים: 12.2 מיליארד
עוקבים: 41.7 מיליון

חלק ממגוון המשחקים שמוכר קאז'י. צילום: shutterstock
חלק ממגוון המשחקים שמוכר קאז'י. צילום: shutterstock

Mr. Beast (גי'מי דונלדסון): סרטונים מצחיקים ומושקעים במיוחד

הכנסות: 24 מיליון דולר
צופים: 3 מיליארד
עוקבים: 47.8 מיליון

Dude Perfect: סרטוני תעלולי ספורט

הכנסות: 23 מיליון דולר
צופים: 2.77 מיליארד
עוקבים: 57.5 מיליון

צילומים: צילום מסך מתוך Shutterstock, Youtube

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.