Forbes Israel Logo

הייטק אאוט, ועדים אין: חברת החשמל עקפה את אינטל בדירוג מקומות העבודה

לעולם בעקבות הוועד: חברת החשמל הדיחה את אינטל מראש רשימת החברות שהכי טוב לעבוד בהן, כך עולה מן הסקר השנתי שפרסם היום מגזין דה מרקר בשיתוף עם BDI. על פי הסקר, כוחם של ועדי העובדים ברשימה עלה, ו-48% מהחברות בדירוג הן בעלות איגוד עובדים.

בדירוג השנה חלו שינויים משמעותיים ביחס לשנה שעברה: אינטל איבדה את המקום הראשון לראשונה מזה חמש שנים, ומעמדן של חברות הסלולר המשיך להישחק על רקע המצוקות הפיננסיות של בעליהן, הפיטורים ושחיקת הרווחיות. חברות ההיי-טק והטכנולוגיה מאבדות מעט מייצוגן בדירוג, אך שומרות על ייצוג של 50% בעשירייה הראשונה.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

במקום השלישי דורג בנק לאומי, שזינק מהמקום השמיני אשתקד. HP ישראל שומרת על מעמדה במקום הרביעי. את החמישייה הראשונה חותמת חברת טבע, שירדה 2 מקומות בדירוג. במקום השישי מדורגת גוגל ישראל, שעלתה מקום אחד; במקום השביעי נמצא בנק הפועלים שירד מקום אחד; במקום השמיני מדורגת מיקרוסופט שירדה 3 מקומות; אמדוקס נותרת יציבה וממוקמת 9 בדירוג; ואילו שטראוס סגרה את העשירייה הראשונה ומצליחה לשמור על מעמדה מהשנה שעברה.


צילום: מרק ישראל סלם

מגמה שבאה לידי ביטוי ברשימה השנה היא עלייה משמעותית בעיקר בבנקים הקטנים. הבנק הבינלאומי זינק 11 מקומות אל המקום ה-35; בנק יהב זינק 9 מקומות ומדורג כעת במקום ה-65. בנק אוצר החייל נכנס השנה לראשונה אל הרשימה, ומדורג במקום ה-49. בנק דיסקונט שמר על מעמדו במקום ה-12; מזרחי טפחות איבד 2 מקומות וירד למקום ה-37. הישג נוסף נרשם לזכות בנק ישראל, אשר נכנס לראשונה לרשימה אל המקום ה-50. למרות היותו גוף ממשלתי, הצליח הבנק להשתלב ברשימה עקב בחירותיו הרבות בו כמקום עבודה נחשק, על ידי העובדים המועסקים במשק.

חברות ההיי-טק תופסות נתח של 37% בדירוג, עלייה של 3% בהשוואה ל-2012. על אף שהן איבדו מעט ממעמדן בראש הרשימה, לכל אורכה רוב החברות שיפרו את מעמדן בהשוואה לאשתקד. אלביט מערכות עלתה ב-2 מקומות למקום ה-11 וכך גם IBM שהגיעה למקום ה-13, רפאל זינקה 7 מקומות למקום ה-14, וצ'ק פוינט עלתה ב-4 מקומות למקום ה-24.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.