Forbes Israel Logo

היפוך מגמה באחד העם: הבורסה נסגרה בירידות לאחר יום של עליות

המסחר באחד העם נסגר בירידות שערים, בניגוד למגמה החיובית מאתמול, ועל רקע התגובה החיובית בוול סטריט ובבורסות אסיה להודעת הבנק הפדרלי אמש על תחילת צמצום של 10 מיליארד דולר מתוכנית רכישות האג"חים של הבנק.

מדד ת"א 25 ירד ב-0.1%, מדד ת"א 100 נסגר סביב רמת הפתיחה, ומדד הבנקים ירד ב-0.3%. מדד התקשורת הוסיף 0.3% לערכו, מדד הנדל"ן נחלש ב-0.3% ומדד הנפט והגז צנח ב1.2%.

מניית גילת עלתה היום בכ-5.5% לאחר שפרסמה הודעה כי זכתה במכרז לביצוע פרויקט תשתיות בקולומביה, הנאמד ב-30 מיליון דולר.

צילום: אהוד כהנים

אתמול הודיע כאמור נגיד הבנק הפדרלי היוצא, בן ברננקי כי הבנק החליט על צמצום ראשוני של 10 מיליארד דולר מתוכנית רכישות האג"חים הממשלתיות שלו שתעמוד כעת על 75 מיליארד דולר בחודש. כמו כן הודיע ברננקי כי מדיניות הריבית האפסית של הבנק תישאר על קנה גם במהלך השנה הבאה, לפחות עד ששיעור האבטלה בארה"ב ירד מתחת ל-6.5% (כיום עומד שיעור האבטלה על כ-7%). הצורה בה הציג הפד את החלטתו, בנוסף ל"תקופת ההסתגלות" לרעיון הצמצום שניתנה לשווקים בחודשים האחרונים, הביאה לכך שההודעה התקבלה בחיוב.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל אומרים היום כי קשה לדעת מה תהיה השפעת המהלך על הדולר: "מצד אחד, צמצום ההרחבה אמור להקטין את היצע הדולר בשוק ובכך למתן את הפיחות המתמשך בערכו של הדולר. ואולם, גם ללא ההרחבה הכמותית, הבנק הפדרלי עדיין מתחייב לריבית אפס בשנה הקרובה לכל הפחות, מה שימשיך להציב את הדולר בעמדת נחיתות למול יתר המטבעות, בטח אם נראה את המשך הסנטימנט החיובי בשוק המניות והרדיפה אחר התשואה", מעריכים ב-FXCM.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן