Forbes Israel Logo

הישראלים והרוסים הם היחידים בעולם ששיפרו את יחסם כלפי ארה”ב בעידן טראמפ

יחסן של מדינות רבות ברחבי העולם כלפי ארה"ב הדרדר לאחר בחירת הנשיא טראמפ. עם התקרבותו של יום השנה השני לכהונתו, מכון פיו ערך סקר שבדק מהי התדמית של ארה"ב וטראמפ. המחקר מצא אמנם שישנו איזון – 50% מהמדינות הנסקרות הביעו דעה חיובית על ארה"ב, אך התסכול ניכר בעיקר קרב בעלי הברית והשותפים החשובים ביותר של המעצמה הגדולה בעולם.

הנשיא טראמפ. משפר וגם הורס יחסים בינלאומיים | צילום: shutterstock

האינפוגרפיקה הבאה מראה כיצד השתנו ההשקפות על ארה"ב התפתחו בין סוף כהונתו של אובמה עד ל-2018 במגוון מדינות מהסקר. אף על פי שלרוסיה יש השקפות פחות אוהדות מכל המדינות בסקר, הדעות השתנו לטובה וגדלו ב-11% בהשוואה לסוף תקופתו של אובמה בבית הלבן. ישראל היא מדינה נוספת שבה ההשקפות על ארה"ב השתפרו תחת כהונתו של טראמפ והיום, כשמונה מתוך עשרה ישראלים רואים את ארה"ב כבעלת בריתם החשובה ביותר.


בשל הבטחת הקמפיין המרכזית של טראמפ לבניית חומה בגבול עם מקסיקו וסכסוך מסחרי ממושך עם קנדה, היחס של אותן מדינות כלפי ארה"ב דעך. 66% מהמקסיקנים היו בעלי השקפה חיובית על ארה"ב כאשר אובמה עזב את משרדו ועתה המספר ירד ל-32%. בקנדה נצפתה גם ירידה דרסטית מ-65% ל-39%. המצב דומה באירופה, עם נפילות גדולות שנרשמו בגרמניה, צרפת וספרד. הדימוי של ארה"ב טוב יותר באסיה, שם הירידות היו הרבה פחות בולטות ביפן ובדרום קוריאה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.