חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

“הכוכב של הבחירות בישראל: חובב אמנויות לחימה כסוף שיער”

"הכוכב המפתיע של הבחירות בישראל היה בעבר מנחה חדשות בטלוויזיה. מפלגת המרכז שלו זינקה למקום השני רק כמה חודשים לאחר שהצטרף לפוליטיקה". כך נכתב היום בדיווח של סוכנות הידיעות רויטרס, בהתייחס לתוצאות הבחירות בישראל.

"מנהיג מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד, 49, חרט על דגלו כמו אביו המנוח, שהיה שר בממשלה, מאבק נגד השפעת הקהילה החרדית ומציב על סדר היום היבטים רבים של החיים במדינה", נכתב בדיווח. "הוא התחייב לבטל פטור משירות צבאי לתלמידי ישיבות ולהרחיב את בסיס המס כדי להקל את העומס על המעמד הבינוני על ידי החדרת החרדים, שמהווים 10 אחוזים מהאוכלוסייה, לשוק העבודה".

"המועמד כסוף השיער, משך מצביעים צעירים והתוצאות מקנות לו 19 מושבים בפרלמנט בן ה-120חברים בכנסת", ממשיכים ברויטרס. "הוא חובב אמנויות לחימה, והכוח הצפוי שלו לאחר ההצבעה ייתן לו שרירים פוליטיים במשא ומתן עם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו לגבי הצטרפות לקואליציה".


לפיד. צילום: יח"צ

"השדר יצר במפלגתו תמהיל יוצא דופן של אנשי ציבור", נמשך הדיווח, "ובו שני רבנים מתונים, מערך של ראשי ערים ופקידי עירייה לשעבר, ראש השב"כ לשעבר של מדינת ישראל ועיתונאי עמית. תומכיו פרצו בריקודים במטה הסיעה בתל אביב. "אני מתרגש," קרן לפיד. "מעטים האנשים שצפו שנלך כל כך רחוק".

"לאחר ההצבעה, הפציר נתניהו בלפיד לבנות צוות רחב ככל האפשר – איתות על נכונותו לדבר", התייחסו ברויטרס לנעשה בישראל לאחר הבחירות. "ראש הממשלה הימני אמר כי הוא מקווה למגוון רחב של מפלגות בממשלתו. כמה רחוק הוא יכול להגיע עם לפיד – עדיין לא ברור".

במהדורות החדשות בעולם הקציבו מקום קטן יחסית לבחירות בישראל. טרם נמסרה תגובה רשמית מהבית הלבן או ממשלות בריטניה וצרפת.  

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן