Forbes Israel Logo

הכירו את המנכ”ל הצעיר שדוחף את מדריכי הטיולים אל העתיד

שלוש שנים לאחר שסיים את לימודיו באוניברסיטת ווסטרן קנאטקי, דניאל הוטון, 28, עומד בראש מותג נסיעות בן 44 שנים, לונלי פלאנט. מהי אחת ממשימותיו הראשונות? פיטוריהם של 75 עובדים, חמישית מכוח העבודה של החברה, רבים מתוכם עבדו על ספרי ההדרכה הידועים של לונלי פלאנט. מכירת ספרי הדרכה, לרוחב הענף, צנחו בכ-40% בין 2007-2012, והוטון החליט שעל החברה להפוך לדיגיטלית אם ברצונה לשרוד. שנה לאחר מינויו, תחום הדיגיטל היווה 30% מרווחי החברה ומכירות הפרינט גם הן התאוששו עם עלייה של 27% מאז 2013. בשנה הראשונה לכהונתו, הוטון הקיף את העולם 3 פעמים במהלכם של שבועיים, ונפגש עם צוותה ושותפיה של החברה במשרדים בחמש יבשות.

"נוסדנו ב-1973, בתחילה רק כספקי מדריכים, וכיום לכל מקום בעולם", אומר הוטון. "במהלך 40 השנים האחרונות, התפתחנו לעסק מולטימדיה אמיתי, מנוכחותנו ברשת, במגזינים ועד לאפליקציות סלולריות וגם כל מה שביניהם".

הוטון גדל להורים שעבדו עבור חברות טיסה, תמיד אהב לטייל ותכנן להיות צלם עיתונות. כאשר לא מצא עבודה לאחר לימודיו באוניברסיטה, הוא עבד כצלם פרילאנס ב-AP ובעיתונים שונים לפני שהשיג עבודה קבועה. לאחר חצי שנה בסוכנות שיווק, הוטון התפטר כדי לייסד חברת מדיה של איש אחד – Houghton Multimedia- שתיעדה כיצד הפרויקטים שלו עבור הלקוחות קרמו עור וגידים – התגלגלה לפתחו של מיליארדר הטבק המתבודד, בראד קלי. לאחר כמה פגישות ועסקה בלחיצת יד, השניים הקימו את NC2 Media, חברת מדיה קטנה הממוקדת בנסיעות שלבסוף רכשה את לונלי פלאנט מ-BBC. העסקה, על סך 77 מיליון דולר נסגרה באפריל, 2013, והוטון הפך למנכ"ל בגיל 25.

הוטון. תכנן להיות צלם עיתונות | צילום: יוטיוב

במבט לאחור, הוטון אומר שההשתלטות על לונלי פלאנט היה הסיכון הגדול ביותר שלקח, למרות שלדבריו הוא "קפץ על זה". "במבט לאחור, כנראה שהעובדה שלא בדיוק ידעתי מה אני עושה הייתה דבר טוב, מכיוון שישנן תקופות מאוד קשות בהן אתה מרגיש אחריות גדולה לעבוד קשה מאוד".

כיום, הוטון חולש על 350 עובדים ומוכר מוצרים ב-150 חברות ויותר. עבורו, ניהול המותג ההיסטורי מאתגר יותר מבניית סטארט אפ מאפס. "לונלי פלאנט הוא משהו שלעולם לא תוכל לשחזר", אומר הוטון. "עליך לכבד את העבר שלה תוך ניסיון לפרוץ אל העתיד".

העתיד הזה מלא בפרויקטים דיגיטליים: עיצוב מחדש של כל האתר של לונלי פלאנט לעידן המובייל והוספת סוגי תוכן חדשים (כולל טור של הנשיא אובאמה); אפליקציית דגל של מדריכים (עם כמעט מיליון הורדות בשנה שעברה), המציעה מפות לא מקוונות, מילוני ביטויים שימושיים, ממירי מטבע ועצות ממקומיים ליותר מ-100 ערים בעולם; שותפות עם Scribd ו-Amazon Prime שתהפוך את הספרים של לונלי פלאנט לזמינים כספרים אלקטרוניים. שותפות עם פורד וסמסונג גם כן תשמש ככלי למשיכת רווחים תוך יצירת תוכן ייחודי – כמו צילום במצלמת 360 של סמסונג בקנדה שמראה מדוע זהו המקום הטוב ביותר להגיע אליו ב-2017. כיום, לונלי פלאנט היא השחקנית הגדולה ביותר בתחום המדריכים, ומחזיקה בנתח של 25% בשוק ששוויו 90 מיליון דולר.

אפילו כאשר הוא עסוק באמידת המוצרים הדיגיטליים החדשים של לונלי פלאנט, הוטון עדיין מאמין במילה הכתובה: "אני לא מסוגל לדמיין עולם ללא ספרים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.