Forbes Israel Logo

הכירו את כלי הנגינה היקר בעולם: וויולה מ-1719 השווה 45 מיליון דולר

זהו אחד מכלי הנגינה המשובחים ביותר שנוצרו אי פעם. הוויולה (הגדולה מעט מהכינור) הוכנה על ידי אומן כלי הקשת האגדי אנטוניו סטראדיווארי בשנת 1719. זהו הכלי הראשון מתוצרתו שמוצא למכירה בשוק ב-50 השנים האחרונות.

"הוא יוצר על ידי אמן הכינורות הגדול ביותר בהיסטוריה, אחד מתוך 10 וויולות בלבד והוא הטוב ביותר מביניהן. הוא ככל הנראה כלי המיתר המשובח ביותר בעולם", מספר טים אינגלס מרשת האספנות והמכירות הפומביות סוטביז.


45 מיליון דולר מחיר התחלתי. כלי הנגינה היקר בעולם | צילום: רויטרס

הכלי שהשתמר בצורה מדהימה ומכונה "המקדונלד" נבנה במה שמכונה תור הזהב של סטראדיווארי בין 1700 ל-1720. במשך 300 השנים האחרונות הוקירו הכנרים הגדולים ביותר את הכלים של סטראדיווארי בשל הצליל העמוק והעשיר שלהם. בין השאר מחזיק הכנר יצחק פרלמן את "סוייל סטראד", כינור של סטראדיווארי מ-1714.


סטראדיווארי. נחשב ליצרן הכינורות הגדול בהיסטוריה | צילום: מתוך ויקיפדיה

ההיסטוריה שלו, כמו גם איכותו שעדיין ניתנת לזיהוי מאות שנים לאחר שנוצר, יהפכו אותו בקרוב לא רק לאחד מכלי הנגינה המשובחים בעולם, אלא גם לכלי היקר ביותר שנמכר אי פעם. הוא יוצע במכירה פומבית ביוני הקרוב בעבור מחיר התחלתי של 45 מיליון דולר – סכום גבוה בהרבה מהשיא הקודם של 15.9 מיליון דולר ששולמו ב-2011 עבור כלי נוסף של סטראוואדי – הכינור "Lady Blunt" שנוצר ב-1721.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.