Forbes Israel Logo

הכי שווה בעולם: ריאל מדריד שברה את שיא ההכנסות, וערך הקבוצה זינק

ריאל מדריד שווה כיום 3.4 מיליארד דולר, 100 מיליון דולר יותר מהערכה דומה שנערכה באפריל. העלייה בשווי הקבוצה הספרדית מחזקת את מעמדה כקבוצת הספורט היקרה ביותר בעולם לעת עתה, למרות שמנצ'סטר יונייטד נמצאת ממש מאחוריה. קבוצת הכדורגל האנגלית נסחרה נכון לאתמול לפי שווי חברה של 3.3 מיליארד דולר.

ההכנסות של הקבוצה לשנת הכספים 2012-13 עלו ב-5.5% ל-686 מיליון דולר. ריאל מדריד היא קבוצת הספורט היחידה שמניבה הכנסות שנתיות של מעל ל-600 מיליון דולר, לאחר שעשתה זאת בכל אחת משלוש השנים האחרונות. הרווח התפעולי של ריאל מדריד הקבוצה (רווח לפני ריבית, מסים, פחת והפחתות, ומימוש נכסים שאינם שוטפים, כמו שחקנים) עלה ב-2.3% ל-174 מיליון דולר (ביורו עלו ההכנסות ב-1.3% והרווח התפעולי ירד בכ-1.5%). מאזנה של הקבוצה אף התייצב בשנה האחרונה, כשהיחס חוב- הכנסה תפעולית ירד מ-0.8 ל-0.6.


צילום: רויטרס

דולקת בעקבותיה של ריאל מנצ'סטר יונייטד, שעדיין לא פרסמה את תוצאותיה הכספיות המלאות לשנה הפיסקלית 2012-13. אבל ברבעון השלישי של השנה פרסמה קבוצת הכדורגל האנגלית תוצאות מדהימות, עם שיא הכנסות של 143 מיליון דולר ורווח תפעולי של 39 מיליון דולר. בשנה הפיסקלית כולה, מנצ'סטר יונייטד מאמינה כי ההכנסות ינועו סביב 554 מיליון דולר והרווח התפעולי יגיע לכ-168 מיליון דולר. אם השדים האדומים אכן יסיימו את השנה עם תוצאות אלו, ריאל מדריד תשמור עדיין על הערכת שווי גבוהה במקצת מאשר זו של הקבוצה האנגלית.

אבל הפתעות תמיד יכולות לצוץ מכיוון ליגת האלופות הרווחית, שבה התשלומים לקבוצות תלויים בדרך כלל בביצועיהן. בעונה שעברה, מנצ'סטר יונייטד וריאל מדריד איכזבו, בעוד באיירן מינכן היתה זו שזכתה בכתר לאחר שניצחה את יריבתה הגרמנית בורוסיה דורטמונד 1-2 בגמר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.