חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

“המבוי הסתום בין הרפובליקנים לדמוקרטים מאיים לשתק את הכלכלה ולטלטל את השווקים”

כיצד ישפיעו על השוק חילוקי הדעות בין הדמוקרטים לרפובליקנים בארה"ב בנוגע לתקרת החוב ולתקציב על שוקי העולם ועל ישראל? הדולר נחלש הבוקר ב-0.6% ונסחר סביב 3.55 שקלים. היורו נחלש גם הוא ב-0.6% ושערו הסחיר עומד על 4.79 שקלים. 

"המגמה של הדולר-שקל השבוע תהיה מושפעת גם מהמגמה של הדולר בעולם", ציינו הבוקר במחלקת המחקר של FXCM ישראל. "עד כה לא ראינו השפעה ממשית של החלטת הבנק הפדרלי על המסחר בדולר בעולם, ונראה שהשווקים עדיין מעכלים את משמעויות המהלך. השבוע, עם נאומו של ברננקי ופרסום דוח התעסוקה, התנודתיות בדולר בעולם עשויה לזנק, והדבר ישליך גם על הדולר-שקל".

לגבי רמות המחיר, סבורים ב-FXCM כי אם הצמד יצליח להתבסס מעל 3.55 שקלים הדבר יסלול את הדרך עד ל-3.59 ו-3.61 שקלים. מנגד, ירידה מתחת ל-3.52 שקלים עשויה שוב להטות את הכף כלפי מטה לעבר רמות השפל.

במבט לשוק העולמי, מציינים ב-FXCM כי ההפשרה ההיסטורית בין ארה"ב לאיראן עשויה להוריד את מחיר הנפט מתחת ל-100 דולר לחבית: "שבוע המסחר נפתח על רקע המבוי הסתום בדיוני התקציב בארצות הברית. אי אישור התקציב בקונגרס עד יום שלישי יביא להשבתה של הממשל ולהשלכות חמורות על הכלכלה, לרבות עיכוב משכורות ופיטורים של המוני עובדים במגזר הציבורי", אומרים ב-FXCM.


צילום: רויטרס

"זהו תסריט שחוזר על עצמו לכל אורך כהונתו של אובמה, כאשר אי ההסכמה בין הרפובליקנים לדמוקרטים מאיים לשתק את הכלכלה האמריקנית ולטלטל את השווקים", המשיכו ב-FXCM, "ראינו זאת כבר בסוגיית המצוק הפיסקלי והעלאת תקרת החוב. הרוב הרפובליקני בקונגרס כובל את ידיו של הנשיא ומקשה עליו להוציא לפועל את מדיניותו הכלכלית, וזה דבר שבהחלט מכביד על השווקים ופוגע בכלכלה האמריקנית".

שני אירועים משמעותיים נוספים צפויים השבוע – נאום ברננקי ביום רביעי ופרסום דוח התעסוקה ביום שישי: "בשווקים עדיין מנסים להבין את השלכות החלטת הבנק הפדרלי לדחות את צמצום ההרחבה הכמותית וימתינו לשמוע את נאום ברננקי שעשוי לשפוך אור על שיקולי הבנק ועל כוונותיו העתידיות. גם דוח התעסוקה יעצב את ציפיות השווקים, כאשר נתונים ירודים עשויים להביא להתגברות ההערכות כי הבנק הפדרלי לא יתחיל בצמצום עד סוף 2013. על פי התחזיות, הדוח צפוי להצביע על תוספת של 180 אלף משרות בלבד בספטמבר".

גם המגעים הדיפלומטיים ההיסטוריים בין ארצות הברית לאיראן משפיעים על הסנטימנט בשוק, ובעיקר על מחיר הנפט: "לאחר שזינק לשיא של שנתיים ב-112 דולר לחבית בשיא המשבר עם סוריה, כעת, לאחר ההסכם עם סוריה לפירוק הנשק הכימי ועל רקע הערוץ הדיפלומטי שנפתח בין איראן לארה"ב לפיתרון סוגיית הגרעין, חבית נפט נסחרת עם פתיחת שבוע המסחר מתחת ל-103 דולר והמחיר עשוי לרדת אל מתחת ל-100 דולר לראשונה מזה חודשיים", סיכמו ב-FXCM 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן