Forbes Israel Logo

המגמה העולמית השפיעה: המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בירידות שערים

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום בירידות שערים, כשברקעמגמה שלילית בבורסות ברחבי העולם, כשבוול סטריט נמשכות הירידות אשר נרשמו בנעילת המסחר אמש. גם בבורסות אירופה ואסיה ננעל המסחר בירידות שערים. בנוסף למגמה העולמית, ברקע למסחר בבורסה ניצבה הודעת חברת מודי'ס כי דירוג האשראי של ישראל הינו A1 עם תחזית יציבה. 

עם סיום המסחר, כאמור, הגיעה המגמה השלילית גם לבורסה בת"א כשמדד ת"א 25 נחלש ב-0.5% ומדד ת"א 100 ירד ב-0.6%. מדד הבנקים ירד ב-0.5%. מדד התקשורת התחזק ב-0.6%, מדד הנדל"ן נחלש ב-0.8% ומדד הנפט והגז איבד 0.5% מערכו.


הבורסה בתל אביב

חברת מודי'ס פרסמה הלילה דו"ח על הכלכלה הישראלית בו ציינה לטובה את הממשל היעיל, מגזר ההייטק שנהנה מאוכלוסייה משכילה וצעירה ותנועות ההון הזרות אל ישראל. על אף שהדוח מבהיר כי אתגרים גיאופוליטיים משמעותיים ממשיכים להגביל את דירוג האשראי של ישראל, קריסטין לינדאו, אנליסטית בכירה בחברת הדירוג ציינה כי "הצמיחה הכלכלית צפויה להתאושש בשנה הבאה בעקבות ההשפעה של המדיניות המוניטרית המרחיבה ואיתה היחלשותו של השקל החל מסוף יולי 2014. ישראל תיהנה מצמיחה חזקה יותר של הכלכלה האמריקנית, שותפת הסחר החשובה ביותר שלה, וכן מההתאוששות הצנועה יותר הצפויה בצמיחה באירופה".

בזירת המט"ח, שער הדולר נחלש היום וירד ב-0.6%, וערכו נקבע על 3.67 ש"ח. דוד מסיקה, מנכ"ל מט"ח 24 כותב בסקירתו הבוקר כי "אנליסטים בכירים בשוק המט"ח הישראלי מאותתים על כך שבנק ישראל צפוי להודיע במקודם או במאוחר על המשך הריבית הנמוכה ואף להוריד אותה. כתוצאה מכך את צופים כי פעילות הסוחרים והמשקיעים תגביר לטווח הקצר את רכישות הדולר ותיצור התחזקות נוספת".

יחד עם זאת ציינו היום במחלקת המחקר של FXCM ישראל כי הקרבה לרמת 3.7 מגבילה כעת את המומנטום העולה: "אם נמשיך לראות את הדשדוש הזה למשך מספר ימים, סוחרי הלונג עשויים להתייאש ולמכור, מה שעשוי להתפתח כסחף כלפי מטה שייתן את האות לתיקון".

מניית חברת טבע נחלשה היום ואיבדה 1.4% מערכה על רקע פער שלילי מהמסחר בניו יורק.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.