חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

המדינות המשגשגות והמאושרות בעולם: ישראל במקום ה-39

כבכל שנה, מפרסם מכון Legatum הלונדוני את מדד המדינות המשגשגות והמאושרות בעולם. "גם השנה", מדווח המכון, "חלה עלייה במידת האושר והשגשוג במדינות העולם – בהמשך למגמה בשנים האחרונות, וחרף אירועים כאלו ואחרים (מלחמות, אסונות טבע, הפיכות אלימות, מתח בין מעצמות, ועוד)". 

מכון Legatum הוא מרכז ייעודי המתרכז בחשיבה מונחית מטרה מוגדרת – הפיכת העולם למקום טוב יותר. באופן טבעי, לפני שניגשים למלאכת התיקון והשיפור עצמה, במכון מתחילים באיפיון ובניתוח המצב הקיים. לשם כך, מפרסם המכון את "מדד המדינות המשגשגות" זו השנה החמישית ברציפות.

את הדירוג מרכיבים שם בעזרת "ערבוב נתונים ואינדיקציות כלכליות מסורתיות עם מדדי שביעות רצון וסיפוק אישי". לאחר שקלול הנתונים, מרכיבים אנשי המכון רשימה המדרגת לא פחות מ-142 מדינות. 

את העשירייה הפותחת מרכיבות מדינות הנהנות מיחסי שלום, חופש, שירותי בריאות טובים, חינוך איכותי ומערכת ממשל יציבה. ארה"ב אמנם התקדמה השנה מקום אחד, אך נשארה פעם נוספת מחוץ לעשירייה הפותחת (ממוקמת במקום ה-11).

אוסטרליה רק שביעית בדירוג המדינות המשגשגות | צילום: Shutterstock

והיכן ממוקמת ישראל? על פי הדו"ח, אנו תופסים את המקום ה-39, עלייה של שלב אחד לעומת הדירוג ב-2012. ישראל מצטיינת במיוחד בקטגוריית "הון חברתי" (מדורגת 19), אך מנגד – מדורגת במקום ה-113 בלבד במדד הביטחון האישי. רמת הסיפוק הממוצעת של אזרחי ישראל מחייהם עומדת על 7.1. 

לפי הנתונים המוצגים בדו"ח, 76.4% מתושבי ישראל מאמינים כי השחיתות נפוצה בקרב גורמי השלטון השונים. 31% סבורים כי זהו זמן טוב למצוא בה עבודה, ו-34.6% מאמינים כי ישראל היא מקום טוב עבוד מהגרים. בהקשר הישראלי בולט במיוחד כי 90.3% מהנשאלים מאמינים כי יוכלו לסמוך על אזרחים אחרים במקרה הצורך.

אז מי מובילה את הדירוג העולמי? ומי המדינות המרכיבות את העשירייה הפותחת? לדירוג המלא – היכנסו לגלריה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן