חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

המדריך למתלבט: משרד הכלכלה יפרסם את השכר הממוצע בכל ענף

המדריך למחפש העבודה ולסטודנט: משרד הכלכלה יקים בתוך 45 ימים אתר אינטרנט שיפרט את מרבית המקצועות במשק, רמת הביקוש שלהם, השכר הראשוני, השכר הממוצע ופרטים נוספים, כך הודיע היום שר הכלכלה נפתלי בנט.

בסטטוס שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו כתב בנט כי קיים במשק "מחסור גדול בידיים מקצועיות: הנדסאים, מתכנתים, מהנדסים, עובדי בניין ועוד", לעומת עודף עצום של צעירים שבוחרים ללמוד משפטים.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

לטענת בנט, בעשרות מקצועות במשק יש חוסר תיאום מוחלט בין ביקוש להיצע. בנט ציין כי במשרד הכלכלה נמצאים "הררי מידע בנושא", וכי הכוונה היא לחלוק את המידע עם הציבור. "זהו מידע קריטי עבור צעיר וצעירה השוקלים לאיזה כיוון לימודי ומקצועי לפנות", כתב, והוסיף כי במקצועות שבהם יש מחסור בעובדים המשכורות ברוב המקרים "לא רעות בכלל".


צילום: רויטרס

בסקירה שערך מגזין פורבס ישראל בתחילת שנת הלימודים הנוכחית, דורגו התארים המשתלמים ביותר לסטודנטים, וגם המוסדות שהכי משתלם ללמוד בהם לתואר. על פי הסקירה, התואר המשתלם ביותר לסטודנטים הוא מדעי המחשב, ומוסד הלימודים הטוב ביותר הוא הטכניון. בוגר תואר מסוג זה בטכניון ירוויח שלוש שנים לאחר סיום התואר 20,866 שקל בממוצע.

בוגרי משפטים, כפי שציין בנט, אכן ירוויחו פחות מבוגרי הנדסת חשמל, למשל. אלה האחרונים יכולים להרוויח עד 22 אלף שקל, לעומת בוגרי משפטים, אשר מרוויחים בממוצע 13,600 שלוש שנים לאחר סיום התואר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן