Forbes Israel Logo

המועמד לתפקיד קנצלר גרמניה: "מרקל מרוויחה פחות מדי"

המועמד לתפקיד קנצלר גרמניה, פאר שטיינברוק, זכה היום לביקורת רבה, אפילו על ידי חברי מפלגתו ההשמאלית-מרכזית (SPD), על דבריו כי מנהיגי המדינה מרוויחים שכר נמוך מדי. שטיינברוק עצמו זכה לאחרונה לביקורת מתמשכת על כך שהרוויח 1.25 מיליון יורו כנואם בשלוש השנים האחרונות.

דבריו של שר האוצר לשעבר גררו תגובות מהירות מכל רחבי הספקטרום הפוליטי במדינה, ובכלל זאת גם מהקנצלר לשעבר, גרהארד שרדר.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"קנצלר גרמניה אינו מרוויח מספיק על סמך הביצועים שנדרשים ממנו, בהשוואה למשרות של אחרים שיש להם הרבה פחות אחריות, אבל הם מתוגמלים בשכר גבוה הרבה יותר", אמר שטיינברוק (65) בראיון לעיתון בפרנקפורט. "כמעט כל מנהל בנק מרוויח יותר מהקנצלר", הוסיף.

שכרה של מרקל צפוי לעלות ב-2013 ב-930 יורו לחודש, עד לסכום של 17,106 יורו. יחד עמה יעלה גם שכרם של השרים ושל חברי הפרלמנט, במה שזכה לביקורת בתקופה זו של צנע באירופה.

מרקל. "אחרים נושאים בפחות אחריות, אבל מתוגמלים בשכר גבוה יותר" | צילום: רויטרס

דיבורו הבוטה של שטיינברוק הפך אותו לפופולרי בקרב חלק מבוחריו למרות שמעולם לא זכה בבחירות מרכזיות כלשהן. גרהרד שרדר, קנצלר גרמניה בין השנים 2005-1998 הביע את תמיכתו בשטיינברוק נגד מרקל, אולם הסתייג מדבריו של שטיינברוק לגבי השכר.

"לדעתי הפוליטיקאים בגרמניה מתוגמלים כראוי", אמר שרדר לעיתון בילד. "אין ספק שתמיד הייתי מסוגל "לחיות" מהמשכורת. ומי שלא מרגיש שזה מספיק לו יכול תמיד לחפש עבודה אחרת".

שטיינברוק נחשב בעבר לתקווה הגדולה ביותר של השמאל-מרכז לזכייה מחדש בתפקיד הקנצלר. אבל המחלוקת סביב 1.25 מיליון יורו שהרוויח ב-89 נאומים שנשא לא בדיוק הולכת להעלם בקרוב, והקמפיין שלו כבר נפגם מהערות מביכות שניפק.

האנליסטים טוענים שהוא יתקשה לקבל קולות גם מנשים, שרבות מהן נרתעות מסגנונו הלוחמני. "מרקל מקבלת בונוס של פופולרית בשל היותה אישה", התבטא בין היתר בראיון.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.