Forbes Israel Logo

המורדים: "אנחנו יותר לא סומכים על ארה"ב ועל כל מדינה אחרת"

מזכיר המדינה האמריקאי, ג'ון קרי, דיבר היום (ש') עם מנהיגי האופוזיציה בסוריה והדגיש בפניהם את הנחישות של ארה"ב לפעול נגד משטרו של אסד שאחראי לשימוש בנשק כימי, כך אמר היום בכיר אמריקאי.

קרי שוחח עם נשיא הקואליציה של ארגוני המורדים, אחמד אסי ג'ארבה על "המחויבת של הנשיא ברק אובמה לגרום לאסד לשאת באחריות לשימוש בנשק כימי כנגד אזרחיו ב-21 באוגוסט", אמר בכיר במחלקת המדינה האמריקאית.

אך לא נראה שהדברים שאמרו קרי או אובמה התקבלו בברכה אצל ארגוני המורדים. מוסאב אבו קאטדה, אחד הדוברים של המועצה הצבאית של סוריה אמר היום לרשת CBS כי "איבדנו ביטחון בארה"ב. למעשה איבדנו אמון בכל הקהילה הבינלאומית. אנחנו יותר לא סומכים על ארה"ב ועל כל מדינה אחרת. אנחנו סומכים רק על עצמנו ועל הלוחמים שלנו".

משפחה שלוחמת לצד המורדים צופה בנאום אובמה | צילום: רויטרס

הוא הוסיף כי "המועצה הצבאית מתכננת מבצע בדמשק ואנחנו נמשיך בתכנון הזה, ללא קשר אם הקהילה הבינלאומית תתערב. לא עצרנו את פעילותינו. אנחנו בטוחים כי הלוחמים שלנו יכריעו את את המשטר. אבל זה יהיה כתם של בושה על הקהילה הבינלאומית שעומדת משותקת, רואה כיצד אלפים מאיתנו נהרגים, וכיצד נעשה שימוש בנשק כימי במאה ה-21, ואין לזה תגובה".

בנוסף נראה שגם בקונגרס אובמה הולך להיתקל בקשיים ודווקא לא מצד מתנגדים לתקיפה. הסנאטורים הרפובליקניים ג'ון מקיין ולינדזי גרהאם אמרו היום כי הם לא יתמכו בפעולה צבאית מוגבלת בסוריה, שלא תהיה חלק מאסטרטגיה גדולה יותר.

"אנחנו לא יכולים, במצפון נקי, לתמוך בפעולה מוגבלת בסוריה, שהיא לא חלק מאסטרטגיה גדולה יותר שתכליתה לשנות את המומנטום בשדה הקרב, ולהביא למטרה המוצהרת של הנשיא והיא הפלתו של נשיא סוריה בשאר אסד, ולהביא לסיום הקונפליקט שמסכן את האינטרסים הלאומיים שלנו", נכתב בהצהרה שהוציאו השניים.

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.