Forbes Israel Logo

“המחזורים של ימי ראשון מזכירים לנו למה רוצים לקצר את המסחר”

יום המסחר בבורסה בתל אביב ננעל במגמה שלילית במחזור נמוך ביותר שהסתכם ב-377 מיליון שקל וזאת על רקע החולשה בוול סטריט ביום שישי ועל רקע פערים שליליים במניות דואליות מרכזיות.

מדד 25 ירד ב-0.3%, מדד ת"א 100 ירד גם הוא ב-0.3%, מדד הבנקים נחלש ב-0.2% מניות הגז והנפט התחזקו ב-0.1% ומדד הנדל"ן ירד ב-0.3%.

"לא סתם הנהלת הבורסה רוצה מאוד לקצר את המסחר בימי ראשון", אומר יניב פגוט, האסטרטג הבכיר של קבוצת איילון. "זו בעיה שאנחנו גוררים הרבה זמן והיום קיבלנו תזכורת להחלטת הבורסה שתכנס בקרוב לקיצור שעות המסחר ביום ראשון. זו בדיחה שניירות בת"א 100 סוגרים יום במסחר שמסתכם ב-200 אלף שקל".

במשרד האוצר אמרו היום כי בניית תכנית עבודה משקית שנתית מאפשרת הקטנת מרווחי טעויות בין התחזיות להכנסות המדינה ממיסים ולתהליכים משקיים מקומיים וגלובליים לבין מימושן בפועל, יכולת איתור וזיהוי מוקשים גרעוניים בזמן וייצור מיידי של פתרונות והתאמות תקציביות בתכנית העבודה של המשק".

באוצר טוענים כי התקציב הדו שנתי הוא שהגורם לגידול המשמעותי במגירעון התקציבי. "הפערים הגדולים בין התחזיות הד-שנתיות להיקף הכנסות המדינה ממיסים הלכה למעשה, הובילו את המשק לאובר-דראפט העמוק מולו אנו ניצבים כעת".

בסוף השבוע הודיע לפיד על מינויה של יעל אנדורן למנכ"לית החדשה של משרדו.אנדורן, האישה הראשונה בהיסטוריה שתכהן בתפקיד, תחליף את דורון כהן שמונה על ידי שר האוצר הקודם יובל שטייניץ. אנדורן אינה חדשה במשרד האוצר. בעבר הייתה סגנית הממונה על התקציבים במשרד. לאחר מכן, בשנת 2005 מונתה כמנכ"לית בגוף המנהל את קרנות הפנסיה הותיקות "עמיתים". בתפקיד זה כיהנה אנדורן עד לפני כשנתיים וחצי ומאז היא משמשת כדירקטורית חיצונית של חברת "אל על".

עוד גוף בינלאומי גדול הפך לבעל עניין בחברת שיווק השיקמה של רמי לוי: שבוע לאחר שמכרה 4.8% ממניותיה לקרן ההשקעות MSD CAPITAL של מייקל דל מדווחת היום החברה כי גם קבוצת ההשקעות פידליטי מארה"ב הפכה לבעלת עניין בחברה. פידליטי מחזיקה ב-5.03% ממניותיה של רשת רמי לוי בשווי של כ-100 מיליון שקל. את המניות רכשה פידליטי במהלך המסחר השוטף בבורסה.



הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.