Forbes Israel Logo

המיזם של מריה שראפובה שפרשה השבוע מטניס כבר גורף מיליונים

כוכבת הטניס, שהיתה במשך 11 שנים הספורטאית המרוויחה ביותר על פי פורבס פרשה השבוע • מותג הממתקים שייסדה, שוגרפובה, הכניס ב-2019 20 מיליון דולר

כוכבת הטניס מריה שראפובה הודיעה על פרישתה במאמר בלעדי ל"ווג". שראפובה, בת 32, זכתה בחמישה תארי גרנד סלאם בקריירה שלה, אולם פציעות והשעיה בגלל שימוש בחומרים אסורים ב-2016 הרחיקו אותה מהמגרשים, עד שפרשה השבוע באופן סופי.

בשיאה היתה שראפובה הספורטאית בעלת השכר הגבוה ביותר בעולם על פי פורבס, במשך 11 שנים רצופות. בזכות הרווחים הכספיים בקריירה שלה (בסך 325 מיליון דולר) מטורנירי טניס ומחסויות, היא מדורגת במקום השני בכל הזמנים בקרב הספורטאיות המרוויחות, אחרי היריבה הוותיקה סרינה וויליאמס (350 מיליון דולר).

שראפובה. גם היום מושכת מפרסמים רבים. צילום: Shutterstock


שראפובה הפכה לטניסאית מקצוענית בשנת 2001, אך פרצה לזירת הספורט העולמי בשנת 2004, בגיל 17, כשניצחה את וויליאמס לקראת זכייה בטורניר היוקרתי בווימבלדון. נותני החסות היחידים שלה באותה תקופה היו נייקי ופרינס, אך זה השתנה במהרה.

הרוסיה שגובהה 1.88 מטר הייתה חלום של כל משווק וסוכניה פעלו במהירות. במהרה, היא חתמה על עסקאות עם Tag Heuer, Canon, Motorola, Colgate-Palmolive ואחרים ושווי הפרסום שלה עם נייקי הוכפל. הרווחים השנתיים שלה אז זינקו מ-3 מיליון דולר ל-18 מיליון דולר, מה שהתחיל את הריצה שלה כספורטאית המשתכרת ביותר בעולם.

מאז היא המשיכה לגייס חסויות והתחברה עם לנד רובר, פפסיקו וסוני. נייקי אז גם ייצרה את קו בגדי הספורט שלה, שכלל את הנעל הבלט האייקונית שהפכה לנעל הנמכרת ביותר בתחום הזה.

מהר מאוד שראפובה הפכה לכוכבת הגדולה ביותר בסבב ה-WTA (הסבב העולמי בטניס נשים) והיתה יכולה לבקש עד 500 אלף דולר לתצוגה. היא השתמשה בתהילה שלה גם כדי להשיק את קו הממתקים שלה, Sugarpova, בשנת 2012, אותו מתכוונת להרחיב כמותג לייף סטייל עם ביגוד ואביזרים.

בנוסף, היא בנתה מדיה חברתית מסיבית עם 15 מיליון עוקבים בפייסבוק והרווחים שלה הגיעו לשיא של כמעט 30 מיליון דולר בשנת 2015, רגע לפני השעייתה מטניס ב-2016 בגלל השימוש במלודיוניום, שנוסף לאחרונה לרשימת החומרים האסורים על ידי הסוכנות העולמית למניעת סמים.

שראפובה אמרה שהיא נטלה את התרופה במשך עשור בגלל היסטוריה משפחתית של סוכרת. ההשעיה שלה ממשחק הופחתה משנתיים ל-15 חודשים בערעור.

בגלל ההשעיה, נותני חסות כמו Tag Heuer התרחקו משראפובה והרווחים שלה מחוץ למגרש הטניס צנחו. היא חזרה לטניס רק בשנת 2017, אך פציעה מתמשכת בכתפיים הקשתה על משחקה.

למרות השעייתה, נותני החסות המשיכו לרדוף אחריה ולאחר שחזרה לשחק, היא סגרה עסקה רב שנתית עם UBS, נייקי, Evian ופורשה.

שראפובה שיחקה רק 15 משחקים בשנה שעברה והדירוג העולמי שלה צנח לרמה ה-373 בסוף השבוע האחרון. הטורניר האחרון שלה היה באליפות אוסטרליה הפתוחה בחודש שעבר, שם הפסידה בסיבוב הראשון. היא פורשת עם חמישה תארי גראנד סלאם מבין 36 הזכיות הכוללות שלה בטורנירים בסבב העולמי והיא אחת מעשר נשים בלבד שזכו בכל ארבעת טורנירי הטניס הגדולים.

היא דורגה מספר 1 בעולם חמש פעמים שונות בכל הקריירה שלה ובסך הכל 21 שבועות. 38 מיליון הדולר שהרוויחה מזכייה בתארים בקריירה הביאו אותה למקום השלישי בכל הזמנים של הנשים, מאחורי סרינה (88 מיליון דולר) וונוס וויליאמס (41 מיליון דולר).

"טניס הראה לי את העולם – וזה הראה לי ממה אני עשויה. כך בדקתי את עצמי וכך מדדתי את הצמיחה שלי", צייצה השבוע שרפובה. "וכך, בכל מה שאבחר לפרק הבא שלי, ההר הבא שלי, אני עדיין אדחף, עדיין אטפס, אני עדיין אמשיך לגדול".

בינתיים המותג שלה שוגרפובה, ממשיך להוות הצלחה אדירה עבורה, כשעל פי גורם ההכנסות ממנו עמדו ביעד של 20 מיליון דולר בשנת 2019.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן