Forbes Israel Logo

המיליארדרים שתרמו למועמדים שנשרו מהמירוץ בארה"ב

יתכן שדונלד טרמאפ עשה את ההשקעה החכמה ביותר עד כה בסיבוב הבחירות הנוכחי. המועמד שפעם נחשב לבעל סיכויים קלושים, גרף ניצחונות מוקדמים בניו המפשיר, נוודה ודרום קרוליינה, ושמר על המומנטום גם ביום שלישי הגדול השניים עשר שהתרחש אמש. התמורה בעד ההשקעה שלו היא גדולה: עבור כל הניצחונות הוא הוציא רק 18 מיליון דולר מתוך ההון העצמי שלו שעומד על כ-4.5 מיליארד (והקמפיין שלו גייס עד כה סכום כולל של 25 מיליון דולר).

46 מיליון דולר נתרמו למועמדים שנשרו מהמירוץ בארה"ב | צילום: fotolia

אבל רבים מחבריו המיליארדרים לא היו כאלו ברי מזל: 27 תורמי על המופיעים ברשימת המיליארדים של פורבס לשנת 2016 שפורסמה אמש, נתנו באופן פומבי סכום כולל של 46 מיליון דולר למועמדים שעד כה נשרו כבר מהמרוץ, כך לפי מידע שנאסף על ידי קבוצת המחקר הא-פוליטית Open Secrets, המתמחה במעקב אחר השפעתו של כסף גדול על בחירות ומדיניות ציבורית בארצות הברית.

גרפיקה: ניק דה-סנטיס, צוות פורבס

יתכן שאין זה מפתיע שהקמפיין הטעון של ג'ב בוש שאב את מרבית הכסף שמיליארדרים השקיעו במי שכעת כבר נמצא מחוץ למרוץ – הוא גייס סכום כולל של 12.3 מיליון דולר מ-18 מיליארדרים תורמי-על. בין אלו שגיבו אותו ישנם כמה בעלי הון שידועים ככאלו שפוגעים בול על פי רוב: הגורואים של קרנות הגידור קן גריפין, לואיס בייקון ו-ג'וליאן רוברסטון, כמו גם ענק הרכישות הממונפות רון פרלמן ומנכ"ל חברת בלקסטון סטפן שוורצמן. גם למושל ניו ג'רזי כריס כריסטי היו משפר תורמים בעלי פרופיל גבוה שמימנו את הקמפיין שלו, לרבות 4 מיליון דולר ממנהל קרנות הגידור סטיב א. כהן ו-1.35 מיליון דולר ממייסד Quicken Loans, דן גילברט. באשר למנכ"לית Hewlett-Packardלשעבר, קרלי פיורינה, פטר ת'יל, מייסד פייפל, העניק לקמפיין שלה 2 מיליון דולר.

גרפיקה: ניק דה-סנטיס, צוות פורבס

כמובן שלמועמדים אחדים עדיין יש מומנטום חיובי במרוץ. לקמפיין של הילרי קלינטון תרמו משקיעים כמו ג'ורג' סורוס וחיים סבן, שנתנו 7 מיליון ו-5 מיליון דולר בהתאמה. עוד בקרן המימון למאבקי הקמפיין שלה נמצאים אילי ההון מהוליווד, סטיבן שפילברג ותומאס טאל, שתרמו מיליון דולר כל אחד. ובאשר למיליארדרים השמרניים בחירה נכונה, לפחות כפי הנראה עד כה, למרקו רוביו יש מספר שמות גדולים שכותבים עבורו צ'קים. מייסד אורקל, לארי אליסון, תרם 3 מיליון דולר לרוביו, רעייתו של מנכ"ל מארוול יצחק פרלמוטר תרמה 2 מיליון דולר והבעלים לשעבר של מועדון הפוטבול פילדלפיה איגלס, נורמן ברמן, תרם 6 מיליון דולר לקמפיין שלו. חלק הארי של מימון הקמפיין של טד קרוז מגיע משני אחים מיליארדרים, דן ופאריס ווילקס, שתרמו סכום מדהים של 15.3 מיליון דולר.

אף תורם על מיליארדר שכזה לא חש קרוב לברני סנדרס כנראה, ואיש מהם גם לא תרם לטראמפ.

גרפיקה: ניק דה-סנטיס, צוות פורבס

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.