Forbes Israel Logo

המיליארדר הנדיב: קרלוס סלים תרם 100 מיליון דולר למלחמה במחלת הפוליו

עשירי העולם מתאחדים למאבק נגד מחלת הפוליו. בועדת הבריאות הגלובלית שנערכה בשבוע שעבר באבו דאבי הודיע קרלוס סלים, האיש העשיר ביותר בעולם כי יתרום 100 מיליון דולר ליוזמת המחקר של ביל גייטס, הנמצא במקום השני בדירוג המיליארדרים העולמי של פורבס. 

זהו שיתוף הפעולה הגדול ביותר בין שני האישים החזקים הללו, והפעם השניה שהשניים מאחדים כוחות למטרות צדקה. בחודש בפרואר הודיעו השניים על השקת תוכנית משותפת להעצמת המחקר החקלאי במקסיקו במטרה למגר את תופעת הרעב בעולם.

בהצהרה שפרסם סלים בשבוע שעבר נאמר: "אני שמח מאוד לשתף פעולה עם קרן גייטס ורבים אחרים בתקווה לחסל את המחלה הזאת אחת ולתמיד". בנוסף לסלים, חמישה מיליארדרים נוספים הצטרפו ליוזמת קרן גייטס, ביניהם: ראש העיר ניו יורק מייקל בלומברג, שהודיע גם הוא כיתרום 100 מיליון דולר למטרה איל קרנות הגידור ריי דאליו, הנסיך הסעודי אל-וליד בן טלאל ועוד.

עלות התוכנית של קרן גייטס למיגור המחלה היא 5.5 מיליארד דולר. עד עכשיו הצליחה הקרן לגייס 4 מיליארד דולר.


קרלוס סלים וביל גייטס | צילום: רויטרס

פוליו היא מחלה הגורמת לשיתוק כתוצאה מפגיעה במערכת העצבים. המחלה מועברת מאדם לאדם באמצעות מחזור צואה-פה, אולם ברוב המדינות קיים כיום חיסון נגד המחלה הניתן בדרך כלל לילדים. למעשה, כיום המחלת הפוליו היא תופעה שכיחה רק ב-3 מדינות בעולם: אפגניסטן, ניגריה ופקיסטן. 

בפתיחת ועדית הבריאות שיבח גייטס את סלים על תרומתו ואמר כי הוא אדם חשוב למאבק נגד הפוליו. לדברי גייטס, לקרן הצדקה שלו יש תוכנית מלאה כיצד לחסל את המחלה אך היא זקוקה למימון מלא כדי להצליח. "תרומתו הנדיבה של סלים תסייע לנו להשיג את המטרה וגם להוכיח לעולם שהצבת יעדים שפאפתניים וגיוס האנשים הנכונים היא מתכון להצלחה".

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.