Forbes Israel Logo

המירוץ למיליון: פורבס מציג את המכוניות היקרות בעולם 2018

כמו שאמר הבלש סם ספייד, גיבור הפילם נואר "הנץ ממלטה", המכוניות הכי יקרות בעולם הן אכן "החומר שממנו עשויים חלומות".

עם תגי מחיר מעבר להישג ידם של בני האדם, למעט בני אצולה עשירים, טייקונים ואוליגרכים, רוב הסופר־מכוניות של ימינו מגיעות ממותגים סופר־אקזוטיים שלא מוכרים לנהגים בני אנוש, כמו אראש, מזאנטי וזנבו. מותגים אחרים הם הביטוי האולטימטיבי של כלי רכב משמות מוכרים יותר, כמו פרארי ואסטון מרטין. וכל אחד מהם לבדו גורם לב.מ.וו ולבנטלי שאתם רואים על הכביש להחוויר מבושה על תג המחיר הנמוך שלהם.

אין ספק שאלה יצירות אמנות על גלגלים, מפוסלות בקפידה עם קימורים מושלמים, ועדיין מסוגלות להגיע לביצועים טובים יותר מכל דבר אחר שמגיע על ארבעה גלגלים. שלא יהיה ספק, אלה לא סתם מכוניות סלון. כל אחת מהן יושבת על מרכב מוכן למסלול מרוצים, עם מנועים אחוריים עוצמתיים, עם כוחות סוס אימתניים. הן שואבות תשומת לב בצורה אבסולוטית.

הן גם מאוד קשות להשגה, ולא רק בגלל המחיר. רובן מוזמנות עוד בטרם יצאו מפס הייצור, שגם כך מפיק אותן במשורה. אתם כנראה לעולם לא תפגשו באחת מהן פנים אל פנים, אלא אם אתם השוער של מלון אולטרה־מפואר בדוחה, שנגחאי, אבו דאבי או אולי בוורלי הילס. חלקן, כאלה שנרכשו כהשקעה, מעולם לא יוצאות מדלתות מתקן האחסון של בעליהן, מחסנים מפוארים, שלרוב מגנים על צי רכב מרשים.

אנחנו בוחנים פה את עשר המכוניות היקרות והנחשקות ביותר בעולם. אלו הן גיבורות העל האמיתיות של עולם הרכב והן אכן מהירות יותר מכדור אקדח, חזקות יותר מקטר ומזנקות למאה קמ"ש בפחות משלוש שניות.

האותיות הקטנות: כל המחירים שמופיעים כאן הם הערכות או סכומים שעיגלנו ל־100. אלף דולר הקרובים. המפרט והזמינות ניתנים לשינוי.

1. למבורגיני וננו רואדסטר – 4.5 מיליון דולר

הווננו, מכונית מרוץ חוקית בקושי, עוטפת את נוסעיה בקליפה זוויתית ואווירודינמית שמצליחה להיות יפה עד מוות. עם מנוע V12 בנפח 6.5 ליטר, היא מייצרת 740 כוחות סוס מסחררים. תשע יחידות בלבד נוצרו ממנה, וכמו למבורגיני אחרות, היא נקראת על שם שור לוחם.

2. אסטון מרטין ולקירי – 3.2 מיליון דולר

כוכבת המסלול הזאת, שיכולה לנסוע גם על כבישים, פותחה בשיתוף מרוצי רד בול והיא הצהרה נועזת של כל המעורבים. היא יושבת על מרכב פחמן קל משקל ואוצרת בתוכה מנוע V12. הנהג והנוסע יושבים עם הרגליים למעלה, בדומה לתנוחת הישיבה של נהגי פורמולה 1. הייצור יוגבל ל־99 עד 150 יחידות שיוצעו לנהגי כביש, והראשונה תצא לבעלים המאושר שלה ב־2018.

3. בוגאטי שירון – 2.7 מיליון דולר

אחרי הוויירון 16.4 הנחשקת, בוגאטי מוציאה את השירון הלוהטת במידה שווה. היא מונעת על ידי גרסה מתקדמת של מנוע ה־W16 בנפח 8 ליטר של היצרנית (דמיינו שני מנועי V8 מחוברים), שמייצרים 1,500 כ"ס ויכולים להביא את הדו־מושבית הזאת מאפס ל־100 ב־2.4 שניות מפתיעות. הייצור מוגבל ל־500 יחידות, ו־300 מהן כבר הוזמנו. אז כדאי שתזדרזו.

4. קוניגסג רגרה – 2 מיליון דולר

שמה של מכונית העל החדשה של כריסטיאן וון קוניגסג מיתרגם לאנגלית כ"השולטת", ואכן, הרגרה האקזוטית היא שליטת הכביש. זאת מכונית היברידית עד הסוף. עם מנוע היברידי כפול, מנוע דלק V8 הנתמך על ידי שלושה מנועים חשמליים שמייצרים 1,822 כ"ס. המכונית מעוצבת למשעי ונהנית ממבנה ייחודי של תאורת יום, שגורמת לה לזהור כאילו היתה מכוסה ביהלומים (ובמחיר הזה – למה לא?). רק 80 יחידות מתוכננות מהיצירה הזאת.

5. פגאני היוארה רודסטר – 2.4 מיליון דולר

יצרן המכונית הסופר-אקזוטי הוראציו פגאני הסיר את הגג מהמכונית השואגת הזאת והחליף אותו בכיפת פחמן וזכוכית. היא מגיעה עם מנוע של מרצדס-בנץ AMG V12 בנפח שישה ליטר, עם 764 כ"ס שאחראים לתאוצה למאה בפחות משלוש שניות. הייצור מגיע למאה יחידות שכולן הוזמנו מראש.

6. פרארי לה־פרארי אפרטה – 2.2 מיליון דולר

זאת גרסת "ספיידר" להיברידית המתומחרת בנדיבות לה־פרארי. עם ייצור של קצת למעלה ממאתיים יחידות, שכולן כבר הוזמנו. בגרסת הקופה תמצאו מנוע V12 עם 800 כ"ס, המנוע החזק ביותר שנכנס למכונית פרארי לשימוש בכביש – מונע על ידי מנוע חשמלי 120 קילוואט, עם ייצור משולב של 950 כ"ס. הוא יכול להגיע מאפס למאה בפחות משלוש שניות ולמהירות מקסימלית של 350 קמ"ש.

7. זנבו TS1 – 1.9 מיליון דולר

יצרן מכוניות העל הדני מציע את מכונית השני המושבים הזאת, בעיצוב בולט ושני מנועי על V8 בנפח 5.9 ליטר, שנאמר עליהם כי הם מייצרים 1,100 כ"ס. היא מגיעה מאפס למאה ב־2.8 שניות ולמהירות מקסימלית מסחררת של 375 קמ"ש. הייצור מוגבל ל־15 יחידות.

8. מזאנטי אוונטרה מילקוואלי – 1.2 מיליון דולר

עם מערך ייצור רזה של 25 יחידות, הסופר־קופה האיטלקייה, שעשויה מסיבי פחם, פועלת על גרסת בי־טורבו של השברולט קורבט Z06: מנוע V8 שמגיע לאלף כ"ס. הקופה הנמוכה הזאת מאיצה מאפס למאה ב־2.7 שניות ומגיעה למהירות מקסימלית – ובלתי חוקית בעליל – של 400 קמ"ש.

9. אראש AF10 היברידית – 1.2 מיליון דולר

מכונית העל האגרסיבית מגיעה מבונה המכוניות הבריטי שמתהדר ב"טכנולוגיית חלל". מערך הכוח של המכונית ההיברידית הזאת מחבר מנוע דיזל V8 של 550 כוח סוס, בנפח 6.2 ליטר, עם ארבעה מנועים חשמליים. היא בהחלט מהירה כמו טיל, עם 2,080 כוחות סוס וזינוק מאפס למאה בתוך 2.8 שניות.

10. מקלארן סנה – מיליון דולר

המכונית, הקרויה על שמו של נהג הפורמולה 1 איירטון סנה, היא רכב העל האחרון מבית הייצור של מקלארן וחוקי לנהוג בה על הכביש. עם העיצוב השערורייתי שלה, היא יושבת על מבנה עשוי סיב פחם, עם מנוע 4 ליטר כפול, V8, ו־789 כוחות סוס שנוחתים ישר על האספלט. מערכת אווירודינמיקה פעילה בחלקה הקדמי והאחורי של המכונית משאירים אותה על הכביש בכל עת.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.