Forbes Israel Logo

המלחמה האישית: עמית מרידור על המג"ד שלא הצליח להציל

עמית מרידור \ מלחמת לבנון הראשונה:


"ירדנו מהים בנחתות בחוף צור (עיר דרומית בלבנון)", נזכר עמית מרידור, היום מנכ"ל תפרון,  ואז חובש גדודי בגדוד 890 של הצנחים. "זה היה כמו הפלישה מנורמנדי, אבל בלי כל היריות והדם מסביב. הגענו עד החוף, היה בוקר חם, זה היה יולי, מסביב רק שמש והכל שקט. אני ממש זוכר את השקט הזה כי הוא כל כך מנוגד למה שקרה אחר כך, מנוגד לזה שאתה לא מבין לאן אתה הולך. ירדנו מהנחתות והסתדרנו בטור אחרי המג"ד, צעדנו שעתיים בערך".

"אי אפשר להסביר איזו אווירה הייתה מסביב. עם השקט והשמש אתה ממש מרגיש שאתה נמצא בחופשה. אתה צועד בלי לדעת לאן, ופתאום ירייה אחת בודדת. רק ירייה אחת והקשר של המג"ד צנח לקרקע. חטף יריה בראש ומת במקום. רק אז ממש הבנו שאנחנו במלחמה. ירייה אחת בודדת ובום, לקחו לנו חיים".

כתבות נוספות בפרויקט

יום טוב סמיה על עלי הגפן שהיו מנצחים בכל תחרות של מאסטר שף

יקי ודמני על הפקודה שמילא ולא עוזבת אותו עד היום

מרידור היה בסוף השירות שלו כשמלחמת לבנון הראשונה פרצה. הוא כבר היה בבית בחופשת שחרור, וקראו לו חזרה לקרבות. כשהגיע התאריך עצמו, והאוטובוס עשה את דרכו לבקו"ם כדי שהמחזור של מרידור יוכל להשתחרר עצרו את האוטובוס. "אחרי שעתיים של נסיעה האוטובוס עוצר ועולה המ"פ שאומר לנו: 'חבר'ה, אני מצטער, אבל אתם תמשיכו לשרת עוד שלושה חודשים'. מיד אחרי שהוא הודיע לנו על הארכה, האוטובוס הסתובב וחזרנו לביירות".

עמית מרידור | צילום: ישראל הדרי

הסיפור מצור הוא לא הרגע היחידי שמרידור סוחב ויודע לספר לפרטי פרטים גם כששואלים אותו עליו יותר משלושים שנה אחרי. "היינו באזור דאמור", מספר מרידור. "צעדנו בשטח פתוח, עשינו סריקה של הכפר ופתאום יריות, והמג"ד נפל באמצע הצומת. כולם ישר יצאו החוצה ועמדו בצדדים כי עוד לא הבנו מהיכן היריות באות. הוא שכב שם באמצע הצומת, אתה רואה אותו ואתה משתגע שאתה לא יכול לרוץ ולתת לו עזרה. לא אישרו לי לרוץ אליו, לא ידענו עוד מה היה מקור הירי אז חיכנו. כשזיהינו ורצתי אליו ראיתי שהוא פצוע קשה אבל אין סיכוי שאתה מוותר. אתה עושה הכל, עשיתי החייאה אבל זה היה מאוחר מדי, הוא נהרג".

מרידור עומד מאז 2010 בראש חברת תפרון – חברה ישראלית העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של מוצרי הלבשה תחתונה, בגדי ים וביגוד ספורט. מוצרי החברה מיועדים ברובם ליצוא, בעיקר לארצות הברית, כאשר בין לקוחותיה של החברה נמנות חברות כמו ויקטוריה סיקרטס, קלווין קליין, אדידס, גאפ ועוד רבות. מ-1996 נסחרת החברה גם בנאסד"ק האמריקני.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן